.
Często nie mają możliwości zapoznania się z umową, którą podpisali
2021-10-04 07:16:00
Do mieszkańców Konina dzwonią przedstawiciele jednego z operatorów telekomunikacyjnych z ofertą „korzystniejszych” warunków umowy. Często klienci jednak nie mają możliwości zapoznania się z jej zapisami, jak informuje Miejski Rzecznik Konsumentów.
Umowa przez telefon jest ważna bez podpisu
2019-06-17 07:06:00
Między mity można włożyć stwierdzenie, że aby umowa – dotycząca na przykład zmiany operatora energii elektrycznej – była ważna, trzeba koniecznie ją podpisać. Okazuje się, że wcale podpisu nie musi być. Wystarczy, by dzwoniący spełnił kilka warunków, a konsument tylko przez telefon czy e-mailem uzyskał potwierdzenie chęci jej zawarcia. Niestety, ludzie ciągle myślą, że taka rozmowa telefoniczna do niczego ich nie zobowiązuje.
Nowy sposób sprzedaży węgla jest niedorzeczny! Klient musi podać swoje wszystkie dane
2019-02-20 07:11:00
– Jestem właścicielem składu węglowego. Nowe przepisy przy sprzedaży węgla są niedorzeczne! – oznajmił nam koninianin. O co chodzi? Od nowego roku kupujący węgiel musi podać swoje wszystkie dane osobowe – numer dowodu osobistego, dokładny adres oraz PESEL, żeby nie zapłacić akcyzy. Czy przekazanie takich danych jest dla klienta bezpieczne?
Nadciąga szał promocyjnych zakupów. Czy naprawdę kupujemy taniej?
2018-12-28 07:09:00
Już po świętach i niektórzy koninianie czekają na coroczne ,,wietrzenie magazynów” w sklepach. Czy promocje, obniżki bądź rabaty zawsze wiążą się z tym, że rzeczywiście kupujemy coś taniej? Niekiedy wydaje się nam, że kupując wypatrzoną rzecz zaoszczędziliśmy 100 złotych. Szybko się jednak okazuje, że w jakiś dziwny sposób jedno zero znika i ze 100 robi się tylko 10 złotych? Dlaczego?
Czy możemy oddać niechciany towar do sklepu? Nie zawsze
2018-12-16 07:11:00
Przed nami jeszcze kilka dni intensywnych zakupów. I to bardzo często takich, które będą świątecznymi prezentami. Co zrobić jeśli nie trafi się w gust obdarowanego przez nas członka rodziny? Czy towar możemy oddać bądź zamienić na inny? Jak sprawdzić sprzedawcę kupując w internecie, żeby nie zostać oszukanym? Kilka rad przed świętami daje Bernadeta Szmytka, powiatowy rzecznik konsumentów.
Znów zapraszają na badania bez lekarza! Jest jeszcze kilka dni, by odstąpić od umowy
2018-11-13 07:05:00
W czerwcu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko firmie, która zaprasza seniorów na badania lekarskie, na których nie ma… lekarza. 5 i 6 listopada takie spotkania odbyły się w Kazimierzu Biskupim, Ślesinie i Kleczewie. Do powiatowego rzecznika konsumentów zgłasza się coraz więcej poszkodowanych klientów. Jest jeszcze kilka dni, by odstąpić od umowy!
Rzecznik ostrzega! Rodziny o kłopotach seniorów dowiadują się ostatnie
2018-09-29 07:07:00
Bernadeta Szmytka, powiatowy rzecznik konsumentów, ostrzega seniorów przed nieuczciwymi firmami telekomunikacyjnymi i dostawcami energii elektrycznej. Okazuje się, że starsze osoby podpisują umowy nawet ich nie czytając. Rodziny seniorów najczęściej o podpisaniu niekorzystnej umowy dowiadują się za późno i przychodzą z rodzicami do rzecznika, kiedy nie można już nic zrobić.
Nadciąga fala prezentacji. Jeśli coś kupisz, będziesz zdrowy do końca życia!?
2018-03-14 07:03:00
Konin i powiat zalała fala prezentacji. Mieszkańcy odbierają telefony z informacją, że wygrali kamerę, odkurzacz czy żelazko. Żeby jednak prezent odebrać trzeba przyjść w wymienione miejsce i kilka godzin oglądać zachwalane zupełnie inne towary, a jeszcze lepiej je kupić. – Znowu się uaktywniły osoby sprzedające różne produkty na takich spotkaniach – mówi Bernadeta Szmytka, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.