W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

W minionym roku rozpatrzył 1100 spraw. Koniński rzecznik konsumentów otrzymał wyróżnienie

2019-03-18 11:20:36
Olga Boksa
Napisz do autora
W minionym roku rozpatrzył 1100 spraw. Koniński rzecznik konsumentów otrzymał wyróżnienie

Koniński miejski rzecznik konsumentów Jan Kuźniacki otrzymał nagrodę za zasługi na rzecz konsumentów. W Koninie, tylko w minionym roku, rozpatrzył on ponad 1100 spraw. Dotyczyły głównie reklamacji obuwia, odzieży, sprzętu AGD, umów telekomunikacyjnych i turystycznych.

Wyróżnienie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Jan Kuźniacki otrzymał za „zaangażowanie oraz działalność, która w szczególny sposób przyczynia się do lepszej ochrony praw i interesów konsumentów. Doceniono także aktywną współpracę ze środowiskiem konsumenckim w regionie” – czytamy w uzasadnieniu. Uroczystość wręczenia wyróżnień odbyła się w Warszawie, podczas konferencji UOKiK „System ochrony konsumentów w Polsce – wyzwania”. To wydarzenie było okazją do obchodów Światowego Dnia Konsumenta, a także przypadającego w tym roku 20-lecia istnienia instytucji rzecznika. Wyróżnienia Prezesa UOKiK trafiły do 30 osób.

Ze statystyk wynika, że co ósmy Polak korzystał z usług rzecznika konsumentów. W ciągu ostatnich 10 lat udzielili oni 4,5 mln porad. W Koninie, tylko w minionym roku, rzecznik rozpatrzył ponad 1100 spraw. Dotyczyły one głównie reklamacji obuwia, odzieży, sprzętu AGD, umów telekomunikacyjnych i turystycznych. Większość zakończyła się pozytywnie dla klientów. – Wiele osób do nas wraca. Przejmujemy sprawę, gdy klient sam sobie nie radzi lub gdy otrzymuje zdecydowaną odmowę. Często prowadzimy postępowanie mediacyjne, jeśli to nie przynosi efektu – proponujemy nieodpłatne przygotowanie pism procesowych, kompletujemy dokumenty i interesant idzie z tym do sądu. Jesteśmy z nim w stałym kontakcie, udzielamy konsultacji jak postępować dalej – mówi Jan Kuźniacki. Podkreśla, że rzecznik konsumentów wszelkie podejmowane czynności wykonuje polubownie, nie może wydawać nakazów lub zakazów wobec przedsiębiorców ani też nakładać kar pieniężnych.

Biuro miejskiego rzecznika konsumentów mieści się przy ul. Wojska Polskiego 2 w Koninie.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Wiesław
A teraz zapraszamy na emeryturę :)
nasze miasto
Ale jaj ale jaja jak elita się nagradza są ludzie co dla kraju więcej zrobia i statuetek nie dostają Ręce opadają prostactwo
Uwaga
Nie wiem czy to jest powód do dumy. Personalnie dla Pana tak. Ale wydaje mi się że to świadczy też jak traktowani są konsumenci i jakiego gatunku czy kategorii sprzedaje nam się towar , usługi. A może to konsument trochę cwaniakuje i po jakimś czasie oddaje. Trudno osądzić bez wglądu w sprawy.