Starosta koniński Stanisław Bielik z uwagi na zagrożenie związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa wydał specjalny komunikat. Od 17 marca br. (wtorek) do odwołania wprowadził ograniczenia w obsłudze klientów w Starostwie Powiatowym w Koninie. Od tego czasu wszystkie sprawy będzie trzeba załatwiać po wcześniejszej rejestracji telefonicznej. Nie będą też nakładane kary finansowe za niezarejestrowaniu auta w czasie 30 dni.
Jak informuje Starostwo Powiatowe w Koninie wszystkie sprawy związane z rejestracją pojazdów i wymianą dowodów rejestracyjnych obsługiwane będą ze znacznym ograniczeniem wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerem telefonu 63 240 32 74 i zgłoszeniu weryfikacyjnym u urzędnika w Punkcie Informacyjnym Starostwa.
Wszystkie sprawy dotyczące wyrejestrowania, zgłoszenia sprzedaży, kupna, sprzedaży,wydania stałego dowodu rejestracyjnego i dokonania zmian w dowodzie rejestracyjnym załatwiane będą ze znacznym ograniczeniem wyłącznie po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerem telefonu 63 240 32 54 i zgłoszeniu weryfikacyjnym u urzędnika w Punkcie Informacyjnym Starostwa.
Sprawy związane z prawem jazdy będą załatwiane po wcześniejszej rejestracji telefonicznej pod numerem 63240 32 62. W razie wątpliwości dotyczącej wysokości opłat komunikacyjnych prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 63240 32 74.
Od 17 marca do odwołania starosta koniński nie będzie nakładał kar finansowych za niedokonanie w 30-dniowym terminie rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy albo niezgłoszenie w takim samym terminie nabycia/zbycia pojazdu zarejestrowanego w kraju.
W sprawach związanych z budownictwem klienci będą przyjmowani w pokoju 170 po wcześniejszym kontakcie telefonicznym pod nr 63240 32 31.
W kwestiach dotyczących ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa klienci będą przyjmowani w pokoju 165. Przed udaniem się do urzędu proszeni są o kontakt telefoniczny pod nr 63240 32 44.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów będzie pełnił dyżury wyłącznie telefoniczne pod nr telefonu 63240 32 67.
Klienci Wydziału Nieruchomości i Ochrony Gruntów będą załatwiani po uprzednim kontakcie telefonicznym pod numerem telefonu 63240 32 45.
Petenci starostwa proszeni są też o wcześniejsze dokonywanie wpłat za załatwianą sprawę za pomocą płatności elektronicznej i przedstawienie dowodu jej dokonania. Wszystkie niezbędne wnioski wraz z informacjami o opłatach, numerach rachunków bankowych dostępne są pod linkiem: http://bip.powiat.konin.pl/koninp/bip/sprawy/wykaz-zalatwianych-spraw-przez-wydzialybiura-formularze-do-pobrania.html.
Od dnia 17 marca ograniczane jest wejście klientów do budynku Starostwa Powiatowego w Koninie. Wstęp na teren urzędu będzie dopuszczalny wejściem głównym wyłącznie w przypadkach pilnych lub po wcześniejszym umówieniu telefonicznym/mailowym.