„Naprawa windy przepraszamy” – taki komunikat wyświetla się przy wejściu do nowej windy wyremontowanego tunelu przy dworcu PKP. Mieszkańcy nie kryją rozgoryczenia, zwłaszcza ci, którzy muszą teraz na przykład po schodach dźwigać rower.
Niedawno pisaliśmy o tym, że w wyremontowanym przejściu podziemnym, od strony Zatorza wybudowano pochylnię, natomiast na drugim końcu, czyli przy dworcu PKP, jest już tylko winda. Zaniepokojeni mieszkańcy pytali, co będzie, gdy ona się zepsuje.
Dzisiaj otrzymaliśmy sygnał od mieszkańca, który musiał dźwigać po wysokich schodach rower, bo okazało się, że nowiutka winda przy tunelu nie działa. Sprawdziliśmy. Przy wejściu wyświetla się napis „naprawa windy przepraszamy” i rysunek kierujący do schodów.
Zresztą w ubiegłym tygodniu na temat braku pochylni dla wózków i rowerów od strony dworca rozmawialiśmy z Arnoldem Breschem, członkiem zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektorem ds. realizacji inwestycji. Jak mówił, dla spółki najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie pochylni po każdej stronie tunelu i przy wejściu na perony. – Jest to przede wszystkim tańsze w utrzymaniu i nieawaryjne. Wiadomo, że windy raz na jakiś czas ulegają awariom. Wtedy trzeba sprawnie organizować ich naprawę. Tu prawdopodobnie specyficzne uwarunkowania lokalne, dostęp do działek, spowodowały o takim, a nie innym rozwiązaniu – mówił Arnold Bresch.
AKTUALIZACJA
– Winda nie uległa awarii. Wykonawca prowadzi przy niej ostatnie prace serwisowe. Urządzenie przeszło już pozytywne odbiory, obecnie czekamy jeszcze na certyfikat Transportowego Dozoru Technicznego. Do czasu jego uzyskania pomoc w komunikacji osobom mającym trudności z poruszaniem się zapewniają przedstawiciele wykonawcy, po telefonicznym zgłoszeniu takiej potrzeby. Wszelkie informacje w tym zakresie znajdują się w gablotach umieszczonych na stacji. Wsparcie jest dostępne codziennie, przez całą dobę. Ze względu na rozwiązania techniczne nie było możliwości budowy pochylni od strony budynku dworca – wyjaśnia Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.