Sześć firm zgłosiło się do drugiego ogłoszonego przez Zarząd Dróg Miejskich w Koninie przetargu na budowę połączeń drogowych do powstającego wiaduktu łączącego ulice Paderewskiego i Wyzwolenia w Koninie. Najniższa oferta opiewa na kwotę ponad 72 milionów złotych, a najwyższa na prawie 83 miliony złotych. Poprzednio były one wyższe.
W pierwszym przetargu – przypomnijmy – wystartowało pięć firm, które zaproponowały ceny – 92.250.000 zł, 87.631.694,40 zł, 84.730.313,83 zł, 81.588.048,08 zł i najniższa to 55.736.029,18 zł. Ta ostatnia nie brana była jednak pod uwagę, bo firma, która za takie pieniądze chciała wykonać zadanie, wycofała się z postępowania. Następna z najniższych kwot wynosiła ponad 81,5 mln złotych, czyli i tak była wyższa od kwoty jaką miasto zamierzało przeznaczyć na to zadanie, a było to 78.814.177,40 zł (brutto). Przetarg został więc unieważniony i ogłoszono nowy.
Jak czytamy w informacji ZDM dotyczącej drugiego przetargu, tym razem miasto na budowę połączeń drogowych do powstającego wiaduktu łączącego ulice Paderewskiego i Wyzwolenia przewidziało mniejszą kwotę niż poprzednio, bo niecałe 71 milionów złotych. – Trochę zmieniliśmy specyfikację, dodaliśmy więcej elastycznych zapisów, które mogą sprawić, że zgłosi się więcej wykonawców – mówił niedawno Paweł Adamów, zastępca prezydenta.
Dzisiaj okazało się, że zgłosiło się sześć firm. Zaproponowały następujące ceny: 72.992.608,32 zł, 72.440.687,64 zł, 79.950.000 zł, 81.677.123,28 zł, 82.855.191,98 zł oraz 79.257.852,74 zł. – Teraz komisja przetargowa będzie sprawdzać złożone oferty – wyjaśnia Grzegorz Pająk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie. Ma nadzieję, że w niedługim czasie będzie znany wynik tego postępowania przetargowego. – Przy wszystkich sprzyjających okolicznościach planujemy, że być może już w styczniu wykonawca pojawi się na placu budowy, by mógł go już sobie organizować – stwierdza Grzegorz Pająk.
– Wyniki z otwarcia ofert pokazują, że decyzja o powtórzeniu przetargu była dobra, bo są one niższe o 10 milionów niż w poprzednim – stwierdza Paweł Adamów. – Poza tym wykonawcy zadeklarowali przejezdność wiaduktu i zjazdu na październik 2020 roku, czyli w terminie ustalonym z PKP PLK.
Ostateczne zakończenie prac – jak dodaje Grzegorz Pająk – planowane jest w połowie 2021 roku.