Agencja bądź firma SEO specjalizuje się w optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek internetowych, algorytmów, robotów sieciowych oraz czynników rankingowych. Cel jest jeden – zwiększenie widoczności danej strony internetowej w SERP-ach, a w przypadku sklepów internetowych również wzrost zysków. Jest to działanie interdyscyplinarne, wymagające wiedzy z następujących dziedzin: informatyka, programowanie, marketing, promocja, a nawet psychologia. Takie agencje jak iCEA Group posiadają więc szereg wykwalifikowanych specjalistów skupionych na opracowywaniu skutecznej i efektywnej strategii marketingowej dostosowanej do wymagań, celów oraz oczekiwań konkretnego klienta.
Dobra strategia SEO to taka, która działa kompleksowo. Warto jednak pamiętać, że możemy zlecić agencji wykonanie jedynie jej części, a pozostałymi elementami zająć się samodzielnie. Zanim jednak podejmiesz taką decyzję, powinieneś wiedzieć, czym dokładnie taka agencja może się zajmować. Optymalizacja to:
Mogłoby się wydawać, że o wszystko możesz zadbać samodzielnie. Oczywiście, przy odpowiednich umiejętnościach i narzędziach jest to możliwe, ale w większości przypadków w pewnym momencie i tak potrzebna jest pomoc. Współpraca ze sztabem specjalistów może być więc znacznie lepszym rozwiązaniem, które pozwoli uniknąć potencjalnych, trudnych w naprawie błędów czy kar nałożonych na stronę przez wyszukiwarkę.
Agencja ochroni Cię przed technikami Black Hat SEO, a dodatkowo zadba o bezpieczeństwo odbiorców za pomocą protokołów https oraz certyfikatom SSL. W sieci czyha na Ciebie wiele niebezpieczeństw, dlatego lepiej jest zadbać o odpowiednie zabezpieczenia.
źródło: https://unsplash.com/photos/CXlqHmQy3MY
Samodzielna optymalizacja ma dość niepewny efekt. Eksperci zaś stosują sprawdzone techniki, dopasowując je do Twoich potrzeb wizerunkowych. Możesz więc być pewny efektów. Wszystko jednak zależy od kondycji danego sklepu internetowego – im więcej do naprawy, tym dłuższy czas potrzebny do wypozycjonowania strony w Google.
źródło: https://unsplash.com/photos/Oalh2MojUuk
Zanim zdobędziesz wiedzę na temat optymalizacji i pozycjonowania, minie dużo czasu, a następnie czeka Cię równie długi, żmudny proces SEO. Dzięki agencji nie będziesz musiał się tym martwić. Ominie Cię śledzenie aktualizacji algorytmów, konkurencji, czynników rankingowych wpływających na kształt Twojej strategii widoczności w sieci.
źródło: https://unsplash.com/photos/rCOWMC8qf8A
W przypadku sklepów internetowych kluczem jest User Experience, dlatego współczesne techniki SEO są poszerzone o ten element. Jak więc widzisz, zakres obowiązków agencji musi zostać rozszerzony także o niego. Jeśli zależy Ci na wzroście pozycji rankingowej, konwersjach czy leadach, to właśnie współpraca z tego typu firmą jest na to receptą. W perspektywie czasu zobaczysz, że jest to znacznie mniejszy wydatek, niż Ci się wydawało.