Od rozpoczęcia programu upowszechniania płatności bezgotówkowych minęły 4 miesiące. Takowe wprowadziło na razie 500 urzędów administracji publicznej w całej Polsce, w tym także ten w Starym Mieście.
Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej realizuje ministerstwo rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową. Wprowadza on możliwość dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych. Obecnie 500 urzędów administracji publicznej przyjmuje płatności bezgotówkowe. Jak podkreśla ministerstwo, program jest całkowicie bezpłatny - urzędy nie ponoszą kosztów związanych z instalacją i używaniem terminali, również klienci urzędu, dokonujący bezgotówkowych płatności nie wnoszą z tego tytułu opłat.
Na wprowadzenie elektronicznych płatności, a tym samym ułatwienie życia mieszkańcom, zdecydował się niedawno Urząd Gminy Stare Miasto. Radni zatwierdzili to głosowaniem podczas niedawnej sesji. Terminal ruszy już w połowie września.