Młodzieżowa Rada Miasta Konina zmieniła swoje logo, dostosowując je do aktualnego logo miasta. Nowy znak rozpoznawczy wykonany został przez jednego z młodych radnych, Marcela Jóźwiaka, ucznia Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych.
Jak podkreślają reprezentanci wchodzący w skład grupy zajmującej się promocją i social mediami, radni siódmej kadencji MRM chcą przekazywać tym logiem chęć młodzieży do zabierania głosu o poważnych i istotnych sprawach, które dotyczą zarówno środowiska w którym się znajdujemy, jak i nas samych. – To nie tylko zmiana wizualna, ale także sposobu działania naszej rady. Mamy ogromny zapał i energię, i nie pozwolimy, żeby nasz głos zostawał pomijany w ważnych kwestiach – mówi Marcel Jóźwiak.
– ,,Niech nas usłyszą!” to jedno z haseł, które chcemy, aby wybrzmiało – przyznaje Bartosz Michalak, radny MRM. Nowe logo zostało specjalnie tak zaprojektowane, aby wyrażało te aspiracje. Trzymany megafon ma podkreślić wzmocnienie głosu młodzieży, a także oddanie jej głosu. – Uważamy, że jest to niezwykle adekwatne, biorąc pod uwagę fakt zwiększenia liczby działań oraz projektów, które dążą do zaangażowania obywatelskiego młodych, jakie w ostatnich czasie nasze miasto zaczęło podejmować na rzecz młodzieży. Jako jeden z przykładów można podać chociażby udział zainicjowany przez VI kadencję MRM – udział miasta Konina w projekcie UNICEF-u ,,Miasto Przyjazne Dzieciom”, którego kluczowym celem jest poprawa warunków rozwoju i jakości życia dzieci i młodzieży oraz zapewnienie realnego wpływ na podejmowane decyzje i uczestnictwo w życiu publicznym miasta przez dzieci – podkreśliła Blanka Hardek.