W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Stary Browar

Zdrowie Uroda Styl

Czy joga twarzy ODMŁADZA?

2019-11-28 15:34:05
Czy joga twarzy ODMŁADZA?

Czy zastanawialiście się Państwo w czym tkwi tajemnica jogi twarzy i czy naprawę przynosi tak spektakularne efekty? Żeby zgłębić temat o pomoc poprosiliśmy Joannę Przybył-Konieczkę, instruktorkę jogi z dziesięcioletnim stażem i pilatesu oraz dyplomowaną trenerkę personalną. – W jodze twarzy szkopuł tkwi w systematyczności, bo żeby móc w ogóle spodziewać się jakiś efektów należy mięśnie twarzy ćwiczyć i to minimum przez co najmniej 15 minut dziennie. Od razu uspokoję, że te ćwiczenia mogą być w ciągu dnia sumowane. Potrzebna będzie tutaj również odpowiednia wiedza, jak to robić. Zatem przedstawię krótki instruktaż kliku ćwiczeń –- mówi instruktorka Joanna Przybył-Konieczka.

Żeby wygładzić zmarszczę pionową między brwiami

– Jak najszerzej otwieramy oczy (bez unoszenia brwi) i staramy się to utrzymać do 10 sekund. Potem zamykamy oczy mocno dociskając powieki. Daną serię ćwiczeń powtarzamy. Dzięki temu wzmocnimy mięśnie okrężne i tzw. lwie zmarszczki – oczywiście po określonym czasie, który dodajmy dla każdej osoby będzie inny.

Zmniejszenie worków pod oczami

– W pozycji pionowej lub na siedząco ustawiamy głowę prosto i nie obracając jej, spoglądamy jak najdalej w prawo: wytrzymujemy kilak sekund i następnie w prawo. Potem przy zamkniętych oczach patrzymy na czubek nosa. Ćwiczenie spowoduje, że worki powoli zaczną minimalizować się.

Na mięśnie podbródka, szyi i brody

– Przekręcamy głowę w prawo i unosimy podbródek. Spoglądamy na w górę i jednocześnie rozchylamy usta i usiłujemy dotknąć językiem górnego podniebienia. Procedurę powtarzamy z głową skierowaną w lewo. Działania te wpływają na najważniejsze mięśnie żuchwy. Kolejne ćwiczenie polega na układaniu buzi w kształcie literki ,,o” i mówieniu – przeciągając ,,o” . Jednocześnie otwieramy szeroko oczy ale nie marszczymy się. Układ powtarzamy w kilkunastu seriach.

Przeciwdziałamy sile grawitacji policzków

– Zaczepiamy palce wskazujące w kąciki ust i staramy się je rozciągać i jednocześnie napinamy policzki. Ćwiczenie powtarzamy od 5 do 10 razy.

Zapobieganie opadaniu i obwisaniu skóry pod oczami

Przy pełnym uśmiechu kładziemy palce na kurzych łapakach i uciskamy je. W tym samym czasie napinamy powieki. Polecam co najmniej 20 powtórzeń.

Zapamiętaj: żeby nabyć dobrych nawyków i umiejętności, co do jogi twarzy, najlepiej swoją edukacje zacząć od ćwiczeń z instruktorem, a potem już samodzielnie powtarzać je w domu przed lustrem. Daje to możliwość obserwacji czy robimy je prawidłowo.

CO POLATES MA WSPÓŁNEGO Z JOGĄ?

Trzeba wyraźnie podkreślić, że pilates powstał na podwalinach jogi. Dużo ćwiczeń jest bardzo podobnych, stąd stwierdzenie, że i pilates będzie na nas oddziaływać prozdrowotnie. Ciekawostką jest, iż wcześniej techniki pilatesa były wykorzystywane przez tancerzy, bo ładnie wydłużają mięśnie. To też ćwiczenia stabilizujące oraz aktywizujące mięśnie całego ciała. Natomiast co ważne w pilatesie inaczej się oddycha niż w jodze: w jodze tylko nosem, w pilatesie: wdech nosem, wydech ustami. Zatem reasumując – joga to cała filozofia, z kolei pilates to techniki ćwiczeń, które oczywiście również bardzo korzystnie wpływają na organizm. Pilates to także alternatywa jogi, albo jej uzupełnienie i odwrotnie. Ponadto pilates może być ogólnie alternatywną ćwiczeń dla osób z chorobami kręgosłupa, bowiem z pewnością tych mięśni przykręgosłupowych nie będzie nazbyt obciążał.

MK

Podziel się


Jesteśmy na: