W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Jobs First

Aktualności

Johnson Matthey nie będzie produkować materiałów do akumulatorów aut elektrycznych

2021-11-12 22:15:01
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Johnson Matthey nie będzie produkować materiałów do akumulatorów aut elektrycznych

– Doszliśmy do wniosku, że potencjalne zwroty z naszej działalności w zakresie materiałów do akumulatorów nie będą wystarczające, aby uzasadnić dalsze inwestycje – to fragment informacji, jaka pojawiła się na stronie brytyjskiej firmy Johnson Matthey. Przypomnijmy, że buduje ona w naszym mieście fabrykę. – Dyrekcja JM jest z nami w stałym kontakcie i będą nas informować o kolejnych ruchach – informuje wiceprezydent Paweł Adamów.

Zgodnie z zapowiedziami w Koninie powstaje fabryka, gdzie produkowane będzie eLNO, czyli nowoczesny składnik dla wytwarzania baterii do pojazdów elektrycznych.

11 listopada na stronie internetowej Johnson Matthey pojawiła się informacja. – Nasza kapitałochłonność jest zbyt wysoka w porównaniu z innymi, bardziej ugruntowanymi, tanimi producentami na dużą skalę – czytamy.

Firma informuje, że zarząd postanowił kontynuować sprzedaż całości lub części tej działalności. Robert MacLeod, dyrektor naczelny, wyjaśnia: „Podczas gdy testy naszych materiałów akumulatorowych eLNO z klientami idą dobrze, rynek szybko ewoluuje wraz z rosnącą komercjalizacją i niższymi zwrotami. Doszliśmy do wniosku, że nie osiągniemy zwrotów koniecznych do uzasadnienia dalszych inwestycji – tłumaczy. – „Ta decyzja pozwoli nam przyspieszyć nasze inwestycje i skoncentrować się na bardziej atrakcyjnych obszarach wzrostu, zwłaszcza tam, gdzie zajmujemy pozycje lidera, takie jak technologie wodorowe, obieg zamknięty i dekarbonizacja łańcucha wartości chemikaliów”.

AKTUALIZACJA

Mamy komentarz wiceprezydenta Konina ds. gospodarczych Pawła Adamowa. Dziś rozmawiał z dyrekcją Johnson Matthey. – Firma chce zmodyfikować profil swojej działalności. W związku z tym JM chce się wycofywać z produkcji komponentów do baterii elektrycznych. Ich zamiarem jest sprzedaż projektu rozwijanego w Koninie. Uważają, że na pewno znajdzie się podmiot chętny do zakupu tego przedsięwzięcia. Szansa, że ta inwestycja będzie opuszczona wynosi według nich 1 procent. Myślę że zmiana właściciela budowanej w Koninie fabryki nie powinna wpłynąć na fakt, czy ona powstanie. Jest to zaawansowany i innowacyjny projekt. Dyrekcja JM jest z nami w stałym kontakcie i będą nas informować o kolejnych ruchach – wyjaśnia Paweł Adamów.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





zaza
Nawet nie wybudowali a już upadłość ogłosili ha ha ha. W Koninie to tylko zakład pogrzebowy ma stałą pracę. Ale też nie na zawsze na jakieś max 10 lat później z Konina zrobi się wioska. Brawo POstKOmuna nierobów , 200 000 000 może byście spłacili bo licznik długu miasta cały czas rośnie.
Janusz
Przeciez mowià ze chcà sprzedac biznes katodowy. To tez ludzie I miejsca w UK I Finland , a nie tylko konin. JM siedzi od lat wielu swietnych branzach to po co im drogie eksperymenty. Lepiej sprzedac wschodniej firmie ktora robi to od lat. Pewnie COVID I brak materialow przemyslowych na rynkach nie pomogl tej inwestycji za wiele.
Obserwator nadwarciański
Tu to chyba tylko muzeum PRL by mogło powstać i się utrzymać...... choć znając życie stare komuchy by się na krzywy ryj załapały żeby sobie dorobić jako przewodnicy po muzeum!!!!Tak jak to zresztą wszędzie widać,w radach, spółkach, urzędach.......
społeczeństwo
Vw też próbował w Koninie ale pajace urzędowe pogonili szwabów pod pruski zabór na wrześnie
Tak prawda
Cymbały z urzędu promują ten przekręt od 4 lat.