W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 05.03- 30.06.25

Aktualności

Czy Jadwiga Emilewicz będzie pracowała u Zygmunta Solorza? Rozmowa z wicepremier

2020-09-02 12:21:38
Marcin Szafrański
Napisz do autora

– Dziennikarzom bardzo dziękuję, że troszczą się o moją przyszłość – mówi Jadwiga Emilewicz, gdy pytamy ją o doniesienia medialne, że ma pożegnać się z rządem i rozpocząć pracę u Zygmunta Solorza.

Wicepremier w rozmowie z nami wyjaśnia, że nie wybiera się do prywatnego biznesu. – Jestem posłem, kadencja dopiero się zaczęła. Jeszcze kolejne trzy lata będę sprawować ten mandat – wyjaśnia Jadwiga Emilewicz.

O czym jeszcze rozmawialiśmy z wicepremier? O transformacji Wielkopolski Wschodniej, odwołanej z powodu COVID-19 wizycie w naszym mieście Fransa Timmermansa, ale również przeciągającej się budowie dworca kolejowego w Koninie. – Znam problem i wiem, że to inwestycja już długo oczekiwana – mówi Jadwiga Emilewicz. Rozmawiała na temat tej inwestycji z przedstawicielami PKP. – Znamy koszty budowy nowego dworca. To około 6 milionów złotych, a wraz z zabudową komercyjną to ponad 50 milionów złotych – wyjaśnia. Wicepremier przedstawia także harmonogram prac. – Skompletowanie dokumentacji to drugi kwartał 2020 i do końca przyszłego roku rozpoczęcie inwestycji. Plany także mówią, że oddanie do użytkowania to jest pierwszy kwartał 2023 roku. Miejmy nadzieję, że rzeczywiście pasażerowie w styczniu, lutym 2023 w Koninie będą mogli w godnych warunkach podróżować szybkim transportem kolejowym do Poznania, Warszawy czy w dowolne kierunki w Polsce.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Kiedy ten dworzec ?!!!?
Drodzy mieszkańcy, niechcem ale muszem, zrobimy im siare na całą Polskę. Wnioskuje o projekt K.B.O. jako duży projekt... p.t. Nowy Koniński Dworzec PKP albo wymyślimy inna nazwę. Szybciej my go wybudujemy niż...a s koda gadać. WSTYD, WSTYD, WSTYD....
!!!!!!!!!
Konin to jedna wielka klika którą sprzedała za psi grosz to co nasi ojcowie budowali przez lata wspomnianemu wyżej Solożowi a ten delikwent do końca roku ma zwolnić 500 osób no i gdzie ta sprawiedliwa transformacja gdzie zapewnienie tym ludzia środków do życia czytaj pracy no gdzie poprostu won do posredniaka to jest ta sprawiedliwa transformacja !!!!!!!!
mieszkaniec Polski
Za ile ten news ? Za ile to ocieplanie wizerunku? Media Konińskie to zwykły szwindel. Za kilka srebrników są zdolni do wszystkiego! nie liczę oczywiście na długi pobyt tego komentarza na tym przybytku stajni Augiasza.
krasnyj gaustok
Witam pięknie towarzysza cenzora PK i tak PO staremu towarzyszu wyciąć co nie chwali PO i nie gani rządu-czyli PZPR bis. POprostu wdrażacie nauki Urbana.
Sic
Nieudolność PKP jest porażająca. Ta instytucja degeneruje się od końca lat 80 i końca tego nie widać. Żaden rząd po 89 roku nie potrafił unowocześnić tej firmy. Dziś ratują ją tylko pieniądze z Unii ale nawet tego nie potrafi rzetelnie i z pożytkiem dla pasażerów zagospodarować w całości tylko spora część tych środków jest marnowana a prace remontowo - budowlane są wykonywane nieudolnie i brzydko jak te nasze nieszczęsne tunele: dworcowy i na Torowej. Jeśli faktycznie doczekamy tego aneksiku dworcowego z kilkoma sklepikami to pewnie będziemy równie wściekli na jakość wykonania i estetykę jak na te nasze paskudne tunele. Jakby nie spojrzeć d..pa zawsze z tyłu. Szkoda tylko Konina dla tych wszystkich dla których to jest to nasze miasto.