Wójt Starego Miasta Ryszard Nawrocki podpisał dziś umowę na realizację w swojej gminie projektu pod nazwą „Profesjonalne e-Urzędy w 10 jednostkach samorządu terytorialnego z powiatów kaliskiego, konińskiego i tureckiego”. Jego głównym celem jest zwiększenie elektronizacji, choćby w dziale podatków czy administracji.
Unijne pieniądze trafią nie tylko do Starego Miasta, partnerami są tu też gminy: Grodziec, Krzymów, Ślesin, Rychwał, Rzgów, Malanów, Koźminek, Żelazków oraz gmina i miasto Tuliszków. Głównym celem projektu jest poprawa efektywności i wzrost jakości świadczenia usług administracyjnych w obszarze podatków i opłat oraz zarządzania nieruchomościami poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, dla lepszej efektywności zarządzania usługami dziedzinowymi oraz podniesienie kompetencji kadr. W skrócie chodzi o elektronizację procesu obsługi dla podatków i opłat, automatyzację rozliczeń oraz poprawę dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu sprawy. Dzięki projektowi ma poprawić się dostęp do usług administracyjnych i informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycje, a także jakość obsługi mieszkańców i przedsiębiorców, doskonalić mają się kompetencje kadr w obszarze podatków i opłat.
Cały projekt ma kosztować 1 mln 914 tys. 439 zł, a czas realizacji potrwa do 31 grudnia 2019 roku.