Dokonując transakcji
na portalu Allegro mieszkaniec powiatu tureckiego uległ działaniom oszustów. Stracił
aż 6000 złotych, podając bez zawahania kody BLIK ze swojej bankowości
elektronicznej.
Pokrzywdzony po sprzedaży swojego produktu na portalu aukcyjnym otrzymał od
kupującego wiadomość z kodem QR oraz linkiem, który przekierował go na konto
Allegro. Wprowadził on wszystkie wymagane dane dla kupującego, a po chwili
zadzwonił do niego „oszust”, podający się za pracownika wsparcia technicznego
Allegro.
Oszust w trakcie rozmowy poinformował sprzedającego, że aktualnie placówki bankowe
mają awarię, jednocześnie wmawiając mężczyźnie, że płatność od kupującego jego
produkty została pobrana dwukrotnie. W celu prawidłowego uregulowania
transakcji pokrzywdzony poproszony został o podanie kodów BLIK, w wyniku czego,
działając zgodnie z poleceniami oszusta stracił ze swojego konta pieniądze w
kwocie 6000 złotych.
PAMIĘTAJ!
Zawsze sprawdzaj jakie transakcje potwierdzasz w swojej bankowości
elektronicznej.
Nigdy nie podawaj kodu BLIK w rozmowie telefonicznej.
Nie klikaj w żadne linki przekierowujące na podejrzane strony, na których
rzekomo masz dokonać opłaty.
Pamiętaj, oszuści też lubią robić
„zakupy” na Twoich aukcjach.