W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Wierzbinek

Franczyza jako alternatywa dla tradycyjnego zatrudnienia – plusy prowadzenia biznesu franczyzowego

2025-06-16 09:58:45
Franczyza jako alternatywa dla tradycyjnego zatrudnienia – plusy prowadzenia biznesu franczyzowego

Franczyza to model biznesowy, który pozwala na prowadzenie własnej działalności gospodarczej przy jednoczesnym korzystaniu z rozpoznawalnej marki i sprawdzonego systemu operacyjnego. Coraz częściej traktowana jest jako alternatywa dla tradycyjnych form zatrudnienia – zarówno przez osoby rozpoczynające karierę zawodową, jak i przez tych, którzy szukają nowych możliwości rozwoju. Jak funkcjonuje franczyza, jakie daje możliwości i co warto wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji o współpracy z franczyzodawcą?

Niewielki koszt rozpoczęcia działalności

Czujesz motywację do działania, kipią w Tobie nowe pomysły i masz chęć do rozwoju? Co jest więc największą przeszkodą dla Ciebie w otworzeniu własnej firmy? Dla wielu barierą trudną do pokonania są koszty założenia własnej firmy, dlatego jedną z najważniejszych zalet franczyzy jest stosunkowo niewielki wkład własny. Przykładowo we franczyzie Żabki potrzebujesz około 5000 zł na zakup kasy fiskalnej i zdobycie zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Ponadto, decydując się na tego franczyzodawcę, otrzymujesz właściwie gotowy do działania sklep. Nie musisz się zajmować wyborem lokalu i jego wyposażeniem oraz opłacaniem czynszu.

Liczne korzyści marketingowe

Niski wkład własny to nie jedyna zaleta prowadzenia biznesu franczyzowego. Większość początkujących przedsiębiorców nie dysponuje budżetem pozwalającym na realizację dużych i skutecznych kampanii marketingowych. Decydując się na franczyzę, wraz z logo rozpoznawalnej marki, jej know-how i technologicznymi rozwiązaniami, zyskujesz także dostęp do działań reklamowych.

Franczyzodawca, taki jak np. Żabka, regularnie organizuje różnorodne promocje, emituje reklamy różnymi kanałami i tworzy hasła rozpoznawalne w całym kraju. Nie tylko nie ponosisz za to kosztów, ale dodatkowo czerpiesz z tego wymierne korzyści. W ramach współpracy otrzymujesz bezpłatnie materiały marketingowe do swojego sklepu, takie jak plakaty czy standy.

Możliwość rozwoju pod okiem specjalistów

Każdemu franczyzodawcy powinno zależeć na tym, abyś pod jego marką odniósł sukces. To oznacza bieżące wsparcie ze strony partnera ds. sprzedaży, a także zapewnieniu odpowiednich szkoleń, które będą Cię rozwijać i podnosić kompetencje.

W przypadku Żabki na początku współpracy otrzymasz podstawowe informacje, jak należy prowadzić własną franczyzę. Będziesz mieć też dostęp do bazy wiedzy przez cały okres działalności. Ponadto zyskasz też możliwość rozwoju w ramach Akademii Przedsiębiorczości

Niskie ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej

Tworzenie własnego biznesu wiąże się z dużym ryzykiem. Jedna nietrafiona decyzja może poważnie zagrozić firmie, a w skrajnych przypadkach prowadzić nawet do jej zamknięcia. Strach przed tym jest jednym z powodów, dla których wiele osób woli pozostać na etacie, zamiast zakładać własne przedsiębiorstwo. Jak na to odpowiada franczyza?

Przede wszystkim zyskujesz dostęp do sprawdzonego modelu działania, który od lat funkcjonuje z powodzeniem, zamiast tworzyć wszystko od podstaw. Ogromne doświadczenie dużego partnera oraz jego know-how zapewniają łatwiejszy start.

Niektórzy franczyzodawcy – w tym Żabka – oferuje swoim franczyzobiorcom specjalne polisy ubezpieczeniowe. Stanowią zabezpieczenie finansowe na wypadek, gdyby z jakichkolwiek powodów prowadzenie działalności nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.


Artykuł sponsorowany



Śledź nas na