Dzięki wsparciu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji nauczyciele Niepublicznej Szkoły Montessori „Odkrywcy Świata” wzięli udział w intensywnym, dwutygodniowym kursie języka angielskiego na Malcie. To ważny krok nie tylko w ich osobistym rozwoju, ale przede wszystkim w tworzeniu szkoły, która codziennie oferuje uczniom kontakt z językiem i kulturą międzynarodową.
Od początku istnienia szkoła „Odkrywcy Świata” stawia na autentyczne doświadczenie edukacyjne – zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. – Naszym celem jest, by dzieci wzrastały w środowisku, w którym naturalnie używa się języka angielskiego i w którym codziennością są międzynarodowe inspiracje. Aby to było możliwe, my – nauczyciele – nieustannie rozwijamy własne kompetencje – podkreślają uczestnicy.
Podczas kursu, który łączył intensywną naukę języka z praktycznym zastosowaniem go w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych, nauczyciele nie tylko doskonalili swój angielski, ale również uczyli się, jak skutecznie tworzyć środowisko edukacyjne otwarte na świat. Wymiana doświadczeń z uczestnikami z różnych krajów pozwoliła spojrzeć szerzej na wyzwania edukacji i przenieść te inspiracje bezpośrednio do pracy z dziećmi.
– Spotkania z ludźmi z innych kultur pokazały nam, jak wiele możemy wnieść do naszych klas – mówi jedna z uczestniczek. – To doświadczenie przypomniało mi, jak ważne jest, abyśmy – tak jak nasi uczniowie – nieustannie uczyli się i rozwijali. Jestem dumna z tej drogi i widzę, jak bardzo potrzebujemy takich momentów, które pozwalają nam zatrzymać się, zaczerpnąć inspiracji i wrócić z nową energią do pracy.
– Ten wyjazd nie był po to, by na chwilę „stać się uczniem”, ale by stale podtrzymywać w sobie gotowość do rozwoju, uczenia się i poszerzania kompetencji zawodowych. To nasza codzienna odpowiedzialność – dodaje dyrektorka szkoły. – Chcemy, by oferta edukacyjna, jaką tworzymy, zawsze była oparta na aktualnej wiedzy, doświadczeniu i otwartości na świat.
Dzięki tego rodzaju działaniom otwieramy przed naszą społecznością nowe możliwości – nie tylko rozwoju językowego, ale również wymian uczniowskich, projektów partnerskich i budowania relacji międzynarodowych, z których realnie mogą korzystać dzieci.
Korzyści dla uczniów są wielowymiarowe:
• mają codzienny kontakt z językiem angielskim w naturalnych sytuacjach,
• uczą się od nauczycieli, którzy sami nieustannie się rozwijają,
• zyskują dostęp do świeżych metod pracy i międzynarodowych inspiracji,
• mają szansę uczestniczyć w międzynarodowych projektach i wymianach uczniowskich,
• uczą się postawy otwartości, ciekawości i gotowości do działania.
W szkole „Odkrywcy Świata” dzieci uczą się od nauczycieli, którzy inspirują nie tylko wiedzą, ale też postawą – gotowością do działania, otwartością na inne perspektywy i wiarą w to, że nauka może być przygodą. Ten wyjazd jeszcze bardziej umocnił naszą kadrę w przekonaniu, że chcemy być dla uczniów przewodnikami po świecie, który dynamicznie się zmienia.
Dziękujemy BELS Language School za wyjątkową atmosferę, profesjonalizm i energię, która już dziś owocuje w naszej codziennej pracy z dziećmi.