W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Konin

Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

2021-02-17 08:52:41
Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

Na najbliższej sesji (24 lutego) konińscy radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie, który zatrudnia 67 osób. Zgodnie z projektem uchwały, ma przestać istnieć 30 czerwca 2021 roku. Zadanie sprzątania budynków magistratu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz.

Zgodnie z projektem uchwały, jeśli wejdzie ona w życie, likwidacja ZOUM rozpocznie się 1 kwietnia i zakończy 30 czerwca 2021. Mienie zakładu, po zakończeniu jego działalności statutowej, przejmie Urząd Miejski w Koninie.

Jak czytamy w uzasadnieniu, ta jednostka budżetowa odpowiedzialna jest za administracyjno-gospodarczą obsługę Urzędu Miejskiego w Koninie. – Na koszty funkcjonowania zakładu, które wynoszą około 7,2 mln zł, w blisko 50 proc. składają się koszty osobowe. Trudna sytuacja budżetowa wymaga racjonalizacji działania wszystkich jednostek organizacyjnych miasta w celu zmniejszania wydatków – czytamy w uzasadnieniu podpisanym przez prezydenta Piotra Korytkowskiego. – Analiza zadań i struktury zakładu w zestawieniu z kosztami jego działalności wskazuje na możliwość zastosowania bardziej efektywnych rozwiązań organizacyjnych, które funkcjonują w większości miast na prawach powiatu.

Zadania likwidowanej jednostki ma przejąć Wydział Obsługi Urzędu Miejskiego. ZOUM zatrudnia 67 osób. – W 2021 roku 10 pracowników zakładu skorzysta ze swoich uprawnień emerytalnych. Nie przewiduje się zatrudnienia w ich miejsce nowych osób. Zadanie sprzątania budynków urzędu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz. Likwidacja jednostki i przejęcie zadań przez urząd spowoduje zatem znaczne zmniejszenie zatrudnienia – do 15 osób i co za tym idzie wydatków generowanych dotychczas przez zakład. Przyczyni się to do poprawy sytuacji budżetowej miasta – uzasadnia prezydent Konina.

Marcin Szafrański

Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Tak też się zarabia do kiejdy
Koszt tej usługi dla firmy zewnętrznej? Kto będzie ustalał cenę i rozstrzygał przetarg??????????????????????????
Michal
A może Prezydent powie ile będzie kosztować firma sprzątająca jego znajomego?i może czystki należy zrobić w urzędzie a nie na ludziach zarabiających najmniej ,
wera
Napiszcie lepiej ilu nauczycieli nie ma dzisiaj w pracy po Wczorajszych -pierwszych szczepieniach ZenecA
Rysiu Madera
Bardzo dobrze, tak działa wolny rynek, że wygrywa się konkurencyjnością, a nie stałymi pensjami z naszych podatków