W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

Most na Trasie Warszawskiej będzie zamknięty po 1 listopada. Kiedy poznamy dokładną datę?

2025-09-29 20:01:01
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Most na Trasie Warszawskiej będzie zamknięty po 1 listopada. Kiedy poznamy dokładną datę?

Po 1 listopada zostanie zamknięty most wschodni na Trasie Warszawskiej i wprowadzona nowa organizacja ruchu. Taką informację Zarządowi Dróg Miejskich przekazał wykonawca.


Przebudowa mostu wschodniego (zwężonego od dawna) na Trasie Warszawskiej w Koninie będzie kosztować ponad 30 milionów złotych, z czego 80 procent to dofinansowanie z budżetu państwa. Remont, którego wykonawcą jest firma Banimex z Będzina, zaplanowany jest do 30 kwietnia 2027 roku. W tym czasie ruch poprowadzony będzie w obu kierunkach drugą nitką.

Czy znana jest data zamknięcia wschodniej przeprawy przez Wartę na Trasie Warszawskiej i tym samym wprowadzenia objazdu? – Wykonawca przebudowy mostu poinformował nas, że zamknięcie obiektu oraz wprowadzenie nowej organizacji ruchu nastąpi po 1 listopada. Dokładna data zostanie podana w momencie, gdy wykonawca dostarczy do ZDM projekt zmian w obowiązującej organizacji ruchu. Rozbiórka mostu rozpocznie się niezwłocznie po ich wprowadzeniu – wyjaśnia Grzegorz Pająk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie.

Jak łatwo przewidzieć, przebudowa mostu na Trasie Warszawskiej i to, że drugą nitką nie będą mogły poruszać się samochody ciężarowe, spowodują większy ruch na sąsiedniej Trasie Bursztynowej i tamtejszym rondzie. – Na Rondzie Miast Partnerskich wzrośnie natężenie ruchu samochodów ciężarowych, ale tylko od strony Bydgoszczy. Od strony Warszawy, na Trasie Warszawskiej, obowiązuje już zakaz ruchu pojazdów ciężarowych. Niestety, bez przebudowy Ronda Miast Partnerskich nie ma możliwości zwiększenia jego przepustowości – odpowiada dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie, którego zapytaliśmy, czy na tym rondzie mogą zostać wprowadzone jakieś zmiany, by ruch był płynniejszy. – Liczymy, że po wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu potoki pojazdów na Trasie Warszawskiej i Trasie Bursztynowej ulegną takiej modyfikacji, że powstałe utrudnienia nie będą znacząco odbiegały od obecnych warunków panujących na tych ulicach – dodaje Grzegorz Pająk.




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Patryk
Dlaczego ten remont nie jest przeprowadzony kompleksowo tzn. zarówno wschodniej jak i zachodniej nitki? Za 5 lat ponownie będzie trzeba zamykać cześć drogi aby wyremontować zachodnią nitkę. Nie rozumiem tego podejścia. Kompleksowy remont pozwoliłby zapewnić 20-30 lat bezproblemowej eksploatacji ale w tym mieście pudruje się trupa i cieszy się z tego że cokolwiek udało się zrobić. Jeśli g.wno włożymy w nowy papierek to nadal będzie g.wnem.
Krzysztof
Narzekacie na obecne i byłe władze miasta. Macie do tego prawo, ale wmawianie, że obecna opozycja zrobiła by to lepiej jest co najmniej nadużyciem. Gdyby nie trasa bursztynowa, wybudowana za czasów SLD, korki podczas remontu mostu byłyby kilometrowe. Tyle mówią fakty.
Aaa
Najważniejsze że zamkną most nie licząc się z konsekwencjami. Miasto Konin z kartonu dykty i betonozy. Nie liczą się z konsekwencjami zarządzanie z za biurka i brak realnych działań, oraz braku spojrzenia przestrzennego na całość inwestycji spowoduje że Konin będzie zakorkowany nikt tu nie pomoże nawet największe złotousty mówca z UM G.P.
Rychu
Konin to miasto betonu i biedronek i lidlów
droga na Berlin.
Ten most to świadectwo działalności Komuno-PO/ 13 grudnia i jedyna droga jej ucieczki ,bo PO zamknięciu może być dla tych zdrajców ZONKKKKK.