W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

W mieście rośnie liczba zarejestrowanych samochodów osobowych

2025-03-04 13:26:44
Marcin Szafrański
Napisz do autora
W mieście rośnie liczba zarejestrowanych samochodów osobowych

– Wysoki wskaźnik liczby aut na 1000 mieszkańców wynosi 784 – informuje Emilia Wasielewska (Polska 20250), wiceprzewodnicząca Rady Miasta Konina i szefowa klubu Wspólny Konin. Wskazując, że w naszym mieście, mimo spadku liczby mieszkańców, liczba zarejestrowanych pojazdów osobowych rośnie.

Jak stwierdza Emilia Wasielewska, Konin staje się coraz bardziej zależnym miastem od transportu prywatnego. – Wysoki wskaźnik liczby aut na 1000 mieszkańców wynosi 784! A mowa tu o autach zarejestrowanych w Koninie jeżdżących na blachach PN, więc do tego trzeba doliczyć auta firmowe oraz te, które przyjeżdżają do nas z innych gmin i miast.

Tak duża liczba aut w mieście prowadzi do problemów takich jak niedobór miejsc parkingowych czy zanieczyszczenie powietrza oraz wielokrotnych frustracji kierowców – stwierdza.

Wiele miast wprowadza coraz surowsze ograniczenia dla samochodów, jak mówi Emilia Wasielewska. – Poszerza strefy płatnego parkowania, redukuje liczbę miejsc postojowych czy nawet wydziela strefy wolne od aut. Jednak same restrykcje nie rozwiążą problemu, jeśli nie będą wspierane przez dobrze zaplanowane inwestycje w transport publiczny – dodaje. Według niej, ograniczenia dla samochodów muszą iść w parze z: inwestycjami w transport publiczny, budową parkingów Park&Ride, umożliwiających kierowcom dojazd do miasta i przesiadkę na autobus, inteligentnym zarządzaniem parkowaniem.

Wiceprzewodnicząca rady miasta przypomina też, że w konińskiej Strefie Płatnego Parkowania obowiązują abonamenty mieszkańca, jest abonament czasowy czy możliwość zastrzeżenia miejsca parkingowego, abonament dla posiadaczy aut hybrydowych (z którego w 2024 roku skorzystało 26 kierowców).

Wskazuje też na rozwiązania, które można by jeszcze wprowadzić. – to abonament dla firm, preferencyjne parkowanie dla osób z niepełnosprawnościami. – Np. wzorem Poznania, gdzie osoby zameldowane i płacące podatki mogą wykupić identyfikator umożliwiający parkowanie na wszystkich ogólnodostępnych miejscach za symboliczną opłatę 15 zł kwartalnie – dodaje Emilia Wasielewska. Wymienia również abonament czasowy, wprowadzenie dla urzędów i przedsiębiorców zastrzeżenie miejsca czy identyfikatora na koperty dla dostaw.

– Zarządzanie przestrzenią parkingową w Koninie wymaga kompleksowego podejścia. Ograniczanie liczby miejsc parkingowych bez poprawy transportu publicznego prowadzić będzie do chaosu i frustracji mieszkańców. Dlatego uważam, że należy: rozszerzyć system abonamentów parkingowych, uwzględniając potrzeby firm i osób z niepełnosprawnościami, inwestować w Park&Ride, aby ułatwić przesiadki z samochodu na transport publiczny, wprowadzać inteligentne systemy zarządzania parkowaniem, ograniczające długotrwałe blokowanie miejsc. Tylko równoczesne ograniczenia i realne alternatywy transportowe sprawią, że Konin stanie się bardziej przyjaznym miastem zarówno dla kierowców, jak i pieszych – wyjaśnia Emilia Wasielewska.

PK-praca_grafik
W mieście rośnie liczba zarejestrowanych samochodów osobowych
W mieście rośnie liczba zarejestrowanych samochodów osobowych
W mieście rośnie liczba zarejestrowanych samochodów osobowych



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Głupota nie boli???
Nie ważne że was doją na każdym kroku i w każdy możliwy sPOsób macie warczącą demokrację i znienawidzony PIS nie rządzi. Na co narzekacie przecież to WY żeście sobie wybrali taki los w dniu wyborów.
Rut
Woda.scieki abonament 65zł/mc biją rekordy zrobili sobie stałe dochody ,tak trzymac a zostanie tu ludności w tej mieścinie jak przed wojną.
Hulajnogi Tęczowe i POdatek też.
PO co autobusy i robić sobie kłoPOt kiedy można brać POstojowe od każdego samochodu. Co tam sprawy zwykłych ludzi mieszkańców Konina i okolic byle by Koryto było pełne.
Motocyklista
I po co te autobusy.Przynajmjiej połowa za dużo na Konin.Za 4 lata ludność spadnie do 59.000.Konin niebawem będzie miał poniżej 60.000 ,a liczył w najlepszym wydobywczym okresie blisko 84.000
NieWierzę
Jak zwykle zajmowanie się głupotami, to idzie najlepiej. Wam się powinni przyglądać odpowiedni lekarze. A gdzie inwestycje? Gdzie miejsca pracy? Gdzie demografia? Zajmujecie się problemami odpowiednio do waszego poziomu intelektualnego...