Składanie dokumentów i wkładanie ich do kopert to zajęcie żmudne i bardzo powolne, jeśli jest wykonywane przez człowieka. Wymaga precyzji, a o tę po kilku godzinach pracy manualnej jest coraz trudniej. Ponadto nie ma się co oszukiwać: składanie dokumentów nie jest zajęciem ambitnym (aczkolwiek bardzo potrzebnym) i często odrywa pracowników od poważniejszych zadań.
Jak przyspieszyć i usprawnić pracę biura lub sekretariatu? Odpowiedzią jest kopertownica Docufield, czyli zaawansowane technologicznie urządzenie, które samo składa korespondencję i wkłada do koperty, po czym ją zakleja. Praca przebiega szybko i sprawnie, a przy tym nie wymaga nadzoru człowieka. Wystarczy włożyć do odpowiednich podajników dokumenty i koperty.
Gotową korespondencję trzeba zaadresować. To też nie problem, bo dzięki drukarce do kopert także ten proces może być całkowicie zautomatyzowany. Drukarka pobiera dane adresatów z bazy i nanosi je na koperty. Może też nadrukować ornament, logo, dane nadawcy lub kod kreskowy. Nietrudno zauważyć, że w ten sposób odbywa się to szybciej, niż przy adresowaniu kopert ręcznie.
Ręczne otwieranie kopert jest chyba jeszcze trudniejsze i bardziej czasochłonne niż ich zaklejanie. Na szczęście na to też są sposoby. Otwieraczka do kopert dokładnie odcina jedną z krawędzi, nie niszcząc przy tym korespondencji. Dobrze radzi sobie nawet w przypadku kopert z grubszą zawartością i dokumentami spiętymi spinaczami lub zszywkami. W firmach, przez które przewija się dziennie masowa korespondencja na poziomie co najmniej kilku setek listów, takie urządzenie powinno być standardowym wyposażeniem biura.