Sezon weselny trwa w Polsce od kwietnia do września, choć nierzadko domy weselne i hotele mają obłożenie przez cały rok. Organizacja przyjęcia weselnego stanowi nie lada wyzwanie, a przygodę tę młodzi rozpoczynają zazwyczaj od szukania idealnej sali.
Aspektów, które musimy wziąć pod uwagę przy takich poszukiwaniach jest niemało, warto zatem sporządzić sobie rozpiskę tego, co jest dla nas priorytetem i czego szukamy. Dzięki temu łatwiej będzie nam przedzierać się przez gąszcz ogłoszeń i ofert. Jak znaleźć idealną salę weselną?
Sala musi pomieścić naszych gości
Nie ma nic gorszego, niż bycie ściśniętym przy stole weselnym, a kto tak nie uważa, ewidentnie nie był na takim przyjęciu. Wesele to specyficzna uroczystość, chociażby dlatego, że trwa dosyć długo. Zapewnienie naszym gościom wygody powinno być zatem priorytetem. Najpiękniejsza sala nie będzie odpowiednia, kiedy może pomieścić 80 osób, a na liście zaproszonych jest ich 120. Nikt nie bawi się dobrze, gdy nie może swobodnie zjeść i musi czekać na swoją kolej, by wejść na parkiet. Z drugiej strony wynajmowanie dużych sali, gdy nasze przyjęcie wcale nie jest tak wielkie, również będzie błędem. Zbyt duże pomieszczenie będzie trudniejsze do dekorowania i doda przyjęciu ciężkości, która wcale nie jest mile widziana. Salę zawsze dopasowujemy pod gotową listę gości – to ułatwi wiele w organizacji przyjęcia.
Klimat sali ma znaczenie
Drugą ważną kwestia jest dekoracja pomieszczenia. W Polsce popularne są domy weselne utrzymane w stylu rustykalnym, z motywem myśliwskim lub w stylu glamour. Znalezienie właściwej przestrzeni dla nas może być zatem wyzwaniem. Przy oglądaniu sali warto się upewnić, jakie zmiany i dekoracje możemy wprowadzić, zanim podpiszemy umowę. Ważne, by wybrać przestrzeń, którą da się udekorować wedle naszych upodobań, bądź przyjąć motyw przewodni już zastany i się go trzymać. Mieszanie ze sobą stylu myśliwskiego ze stylem eleganckim czy minimalistycznym może bowiem wyjść komicznie, a tego nie chcemy.
Nocleg
Nocleg dla gości i dla pary młodej jest istotny, dlatego też wiele par decyduje się na organizację swojego wesela w hotelu. Ułatwia to wiele kwestii, gdyż jednocześnie rozwiązuje kwestię noclegu, cateringu i miejsca imprezy. Jeśli jednak skłaniamy się ku domowi weselnemu, zapytajmy czy w ogóle i ile pokoi jest do naszej dyspozycji.
Korkowe
Warto także upewnić się, ile wynosi tak zwane korkowe, czyli opłata, którą musimy uiścić za możliwość wniesienia swojego alkoholu. Kwestie finansowe to w ogóle ważny temat. Powinniśmy ustalić z managerem sali ile wynosi cena wynajmu, co wchodzi w tę cenę i do kiedy trzeba wpłacić zaliczkę. W cenie wynajmu powinny być na pewno miejsca parkingowe, a także zastawa i meble (warto upewnić się, w jakim są stanie). Na naszej umowie będą również informacje na temat tego, na jaki czas wynajmowana jest nam sala. Tutaj zwracajmy uwagę na to, czy na przykład możemy zorganizować w takim miejscu poprawiny lub obiad dla rodziny czy też nie.
Źródło: Hotel Olandia