W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar do 30.12.24

Koło

„Rusza największa od 12 lat inwestycja w mieście”. Ostatecznie będzie gotowa do 16 września 2021 roku

2019-12-05 14:11:21
„Rusza największa od 12 lat inwestycja w mieście”. Ostatecznie będzie gotowa do 16 września 2021 roku

Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę na budowę dróg dojazdowych do wiaduktu kolejowego łączącego ulice Wyzwolenia i Paderewskiego. Wykona je konsorcjum Polimex Mostostal S.A. i jego spółka zależna Polimex Infrastruktura. Oferta złożona przez konsorcjum wynosi niemal 72,5 miliona złotych. Do 1 listopada przyszłego roku drogi mają być przejezdne, a do 16 września 2021 roku inwestycja ma być ostatecznie ukończona. Wykonawca zapewnia, że zacznie roboty jak najszybciej.

Jak informuje Aneta Wanjas, rzecznik prezydenta Konina, rusza największa od 12 lat inwestycja w naszym mieście. Grzegorz Pająk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich ocenia, że dla miasta to duże wyzwanie w wymiarze finansowym, a dla prowadzonego przez niego ZDM-u - inżynierskim. W miejscu obecnego skrzyżowania Paderewskiego i Przemysłowej, gdzie przebiega droga krajowa nr 25., powstanie duże skrzyżowanie mające po 4 pasy wlotowe z prawoskrętami i lewoskrętami. Od strony ul. Przemysłowej do wiaduktu wybudowany zostanie nasyp, w kierunku 11 Listopada powstanie estakada, a tam, gdzie Wyzwolenia krzyżuje się z ul. 11 Listopada drogowcy zbudują rondo z prawdziwego zdarzenia. – Musimy być przygotowani na utrudnienia w ruchu, ale mam nadzieję, że już za rok będziemy mogli powiedzieć, że mamy w mieście taką infrastrukturę drogową, za którą nie musimy się wstydzić – wyjaśnia dyrektor.

Tomasz Sikora, prezes zarządu spółki Polimex Infrastruktura, zapewnił, że dla jego firmy inwestycja w Koninie jest bardzo ważna. Działająca ostatnio głównie w branży przemysłowej i energetycznej spółka ma doświadczenie w obszarze infrastrukturalnym. – Konin to jest znak naszego powrotu, po wielu latach przerwy, do projektów infrastrukturalnych. Traktujemy tę inwestycję priorytetowo i tak mamy ustawione funkcjonowanie całej grupy, że we wszystkich obszarach działalności spółka specjalistyczna zajmuje się jej realizacją i za nią odpowiada. Polimex przechodził zmiany właścicielskie i okres restrukturyzacji i dzisiaj wraca do obszarów, w których był kiedyś bardzo rozpoznawalny – wyjaśnił prezes.

Konsorcjum było jednym z sześciu oferentów, którzy wystartowali w drugim przetargu na budowę rozjazdów. Oferta Polimexu Mostostal S.A. została oceniona najwyżej, najdroższa była o około 10 milionów wyższa.

– Historia zatoczyła koło. 40 lat temu na V Osiedlu wykonano nasyp, a my dzisiaj w tym miejscu zaczynamy wielką inwestycję – łączymy dwie części Konina: Niesłusz i V Osiedle. Powstaje trzeci wiadukt w mieście, zmieniamy układ komunikacyjny tej części miasta, przeznaczając na to duże pieniądze z miejskiego budżetu – mówi prezydent Konina Piotr Korytkowski.

Inwestycja Wyzwolenia-Paderewskiego związana jest z modernizacją linii kolejowej E-20. Oprócz prawie 72,5 milionów złotych na drogi dojazdowe do wiaduktu koniński samorząd przeznaczył ponad 13 milionów na, prowadzoną przez kolej, budowę samego wiaduktu. Na czas trwania robót ZDM chce utrzymać przejezdność na skrzyżowaniu I. Paderewskiego i Przemysłowej. W rejonie Wyzwolenia i 11 Listopada powstaną też place do parkowania dla niemal 130 aut.


Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Mieszkaniec
Przejazd na okólnej powinien być cały czas otwarty dla aut, a nie że piesi mogą iść a auta jechać to już nie
Dorota
Czy coś czerwona zaraza zrobi dla tego biednego miasto nie okradnie zniszczy i zostawi a dla tych co głosowali na czerwoną zarazę wszystkiego nie najlepszego życzę i powodzenia w spadaniu w dół oczywiście
Leon
Do Janka .Co rusza do przodu ? Bezrobocie od lat nadal największe w Wlkp. Najbardziej się wyludnia w Wlkp. Liczba mieszkańców już spadła poniżej 71 .000.Tylko nie pisać, że przybyło mieszkańców w powiecie,bo wszędzie tak się dzieje,jednak tyle mieszkańców jak z Konina nie ubywa.Miaston najwiecej liczyło prawie 85 .000 .Brak nowych miejsc pracy.Obiekty sportowe ruiny,stadion to skansen,brak nowoczesnej hali,brak basenu odkrytego i wiele,wiele innych rzeczy,jak martwa starówka, czasem przyjdzie trochę ludzi jak coś jest organizowane.W mieście wiele ruin,pustostanow.
KOMU za NAsze?
KOMU za NAsze? Czyli autostrady dla przejeżdżających przez Konin, a dla mieszkańców smród z rur wydechowych. Dróg w Koninie wystarczy dla mieszkańców, a dla ruchu tranzytowego buduje się obwodnice. HiPOkryci. Faktycznie historia zatacza koło w czerwonym zagłębiu i POwróciła komunistyczna logika propagandy sukcesu.
Torf
Przecież to musiało być. Trzeba wypełnić wniosek o dofinansowanie i już. Tysiące prywatnych firm jeszcze większe inwestycje robi i cisza. Działają i tyle.