Wojewoda podpisała dzisiaj umowy z przedstawicielami Powiatu Konińskiego na „Przebudowę drogi powiatowej nr 3301P ul. 11 Listopada w Sompolnie” – dofinansowanie to 4.887.812,29 zł, Powiatu Kolskiego na „Przebudowę drogi powiatowej nr 3403P Leśnica-Grzegorzew w zakresie budowy chodnika” – dofinansowanie wyniesie 2.437.727,26 zł, Powiatu Tureckiego na „Przebudowę drogi powiatowej nr 3400P Koło-Brudzew-Brudzyń - III etap” – dofinansowanie 3.575.778,24 zł, Miasta i Gminy Ślesin na „Przebudowę ulicy Powstańców Wielkopolskich w Ślesinie” – dofinansowanie to 2.031.704,26 zł oraz Gminy Kramsk na „Budowę dróg w miejscowości Rudzica” – dofinansowanie 12.543.289,14 zł.
– Wiemy, że ten popyt, to zainteresowanie na rządowe fundusze właśnie w ramach rozwoju dróg jest dosyć duże, bo do urzędu wojewódzkiego spłynęły 434 wnioski w tym naborze. Przy tej okazji trzymam kciuki za oszczędności przetargowe, bo w ich ramach mamy możliwość wyłonienia kolejnych beneficjentów z listy rezerwowej, którzy mogą przeskoczyć na listę zadań, a wiemy, że takowe rzeczywiście oszczędności się pojawią, więc może i również tutaj. W tym roku 232 miliony złotych to bardzo duży budżet, który w połowie zostaje przekazany gminom, w połowie powiatom – mówiła wojewoda. Dofinansowane zostały 73 projekty z województwa wielkopolskiego, w tym: 15 kontynuowanych zadań wieloletnich, 15 nowych zadań wieloletnich i 43 nowe zadania jednoroczne. To ponad 134 kilometry nowych i przebudowanych dróg w Wielkopolsce.
Ministra Paulina Hennig-Kloska mówiła także o największych potrzebach Konina. – Most w Trasie Warszawskiej stanowi największe wyzwanie i też jest niezwykle ważną inwestycją z punktu widzenia całego regionu. Pracujemy cały czas nad tym, by dofinansowanie również na tę inwestycję uruchomić. Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie na poziomie 47 milionów złotych. Jest już dla tego pozytywna opinia pani wojewody. Jest już pozytywna opinia również Ministerstwa Funduszy i Rozwoju Regionalnego, bo to jest specjalna rezerwa, dedykowana dla inwestycji, które nie mogą być wsparte z innych środków, a są ważne z punktu widzenia rozwoju regionalnego. I niewątpliwie, jeżeli my mamy mówić tutaj o wielkich inwestycjach, na przykład w energetyce, wielkich inwestycjach, które mają pozwolić na to, by Konin dalej był ważnym producentem energii z punktu widzenia krajowego, a dostarczając nam prąd do naszych domów, to infrastruktura drogowa jest tą kluczowa, którą musimy zarządzać, żeby w ogóle było mowa o większych inwestycjach. Wierzę, że te dobre wiadomości dla Konina również niebawem napłyną – mówiła ministra.