W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Aktualności

Po naszym artykule jest stanowisko PKP PLK w sprawie dyskusji w Poznaniu o kolei Turek-Konin

2023-09-26 19:00:27
Milena Fabisiak
Napisz do autora
Po naszym artykule jest stanowisko PKP PLK w sprawie dyskusji w Poznaniu o kolei Turek-Konin

Marszałek Marek Woźniak mówił wczoraj na sesji sejmiku województwa wielkopolskiego o swoim spotkaniu z mieszkańcami w Brzeźnie w sprawie budowy kolei Konin-Turek. Dokładnie opowiedział radnym o rozmowie z przeciwnikami budowy kolei Konin-Turek w wariancie W9. Po naszym artykule biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe przesłało nam swoje stanowisko w sprawie budowy kolei Turek-Konin.

Na zdjęciach satelitarnych kolizja z 7 budynkami

– Budowa linii kolejowej do Turku w ramach „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.” była wnioskowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Proponowany przebieg planowanej trasy został określony przez samorząd. Zgodnie z założeniami programu na zlecenie samorządu przygotowane zostało studium planistyczno-prognostyczne, które wykazało najkorzystniejszy wariant inwestycyjny (W9), obejmujący gminę Tuliszków. Wszyscy wnioskodawcy mieli jednakowy czas – 12 miesięcy, na przygotowanie studiów planistyczno-prognostycznych i przeprowadzenie spotkań z mieszkańcami. Samorząd województwa nie wnioskował do PLK SA o wstrzymanie zlecenia postępowania przetargowego na opracowanie dokumentacji projektowej. Szacowana wartość inwestycji, z wykonaniem robót budowlanych, wynosi blisko 661 mln zł. Prognozuje się ruch średnio 1353 pasażerów/dobę na wyjeździe z Turku oraz 1850 pasażerów/dobę przed wjazdem do Konina. Realizacja projektu w zakresie wskazanym przez samorząd uniemożliwia prowadzenie ruchu pociągów towarowych. W ramach projektu wg najnowszych dostępnych zdjęć satelitarnych zidentyfikowano kolizję jedynie z 7 budynkami mieszkalnymi, w tym tylko 1 w powiecie konińskim. PLK SA jako inwestor jest zobowiązana umową do realizacji inwestycji w wariancie wybranym przez Województwo Wielkopolskie – pisze Radosław Śledziński, Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zapewni dogodny dostęp do pociągów mieszkańcom m.in. Turku, Tuliszkowa i Brzeźna

– Wybrany wariant wymaga jednakże uszczegółowienia. Szczegółowe rozwiązania zostaną określone na etapie przygotowania dokumentacji projektowej. Nie można wykluczyć niewielkich korekt trasowania linii kolejowej, niemniej ze względu na współfinansowanie projektu przez samorząd, wszelkie zmiany w odniesieniu do założeń wskazanych w studium muszą zostać zaakceptowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Głos mieszkańców będzie brany pod uwagę – przewidywane są m.in. konsultacje rozwiązań z władzami poszczególnych gmin. Natomiast na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej zostaną przeprowadzone i rzetelnie udokumentowane konsultacje społeczne. W miarę możliwości uwzględnione zostaną głosy mieszkańców, w celu przygotowania najkorzystniejszych, szczegółowych rozwiązań, dotyczących przebiegu linii Turek-Konin, co zostało uwzględnione w umowie z wykonawcą dokumentacji projektowej. Realizacja inwestycji w ramach projektu „Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin” z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.”, o którą wnioskował samorząd województwa, zwiększy możliwości kolei w Wielkopolsce i zapewni dogodny dostęp do pociągów mieszkańcom m.in. Turku, Tuliszkowa i Brzeźna. Planowana jest budowa zelektryfikowanej, jednotorowej trasy na odcinku ok. 38 km. Możliwe będą przejazdy z prędkością 120 km/h, a czas przejazdu między Turkiem a Koninem szacowany jest na ok. 42 minuty – informuje Radosław Śledziński w przesłanym stanowisku PKP PLK.

PK-praca_grafik



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Współpraca
I ponownie mamy klasyczny przykład współpracy obu partii, czyli POPis Jedni i drudzy mają mieszkańców gdzieś i przepychają odpowiedzialność na drugą stronę. Oczywiście tak pod publikę, bo w rzeczywistości są już dawno dogadani. Liczy się biznes a nie jakiś tam dorobek życia ludzi.
Czytać ze zrozumieniem
1. W miarę możliwości będzie korekta (czyli się nie da bo nie ma gdzie) 2. Głos mieszkancow będzie brany pod uwagę. W jaki sposób skoro wchodzimy w punkt 1. 3. Nie rozumiem tego tłumaczenia ze wyburzą 1 czy 15 domów. Ale i setek domów będzie miało pociąg w ogródkach lub na posesjach. Dlaczego nie powiedzą ile jest zlokalizowanych domów w odległości 150 m. Bo to jest jeden z parametrow uciążliwości linii kolejowej. A wniosek jest taki. Jeden zawnioskował o głupotę (sam to przyznał) a drugi będzie ta głupotę realizował. To tylko nasza rzeczywistość. Czy jeszcze może nas coś jeszcze zdziwić?
Śmiechu warte
Widać panikę u pisowców, bo tłumaczą się jak potłuczeni. Najlepsze są te zdjęcia satelitarne, ciekawe kiedy zdążyli je zrobić. W międzyczasie ludzie się budują, to pewnie tych fundamentów już nie widzą. A za 3 lata będzie na trasie gąszcz domów, bo pozwolenia cały czas są wydawane.
Olo
Pisowski jad zalewa oczy tym psychopatom i bredzą o tysiącach pasażerów. Nie wiem czy rocznie będzie podróżowało tym tramwajem te 1800 osób.
Tak to widzę
Gdyby od początku była mowa o linii kolejowej Konin-Kalisz ( nawet przez Turek)to nie było by takiego szumu.