W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 05.03- 30.06.25

Aktualności

Samorządowcy u marszałka. Będą finansowo wspierać budowę linii kolejowej Turek-Konin

2023-02-01 13:16:37
Milena Fabisiak
Napisz do autora
Samorządowcy u marszałka. Będą finansowo wspierać budowę linii kolejowej Turek-Konin

Gmina Grodziec jest jedną z pięciu gmin powiatu konińskiego, która finansowo wesprze budowę linii kolejowej Turek-Konin. Dzisiaj w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu odbyło się spotkanie informacyjne dotyczące realizacji programu „Kolej+”.

W Wielkopolsce w ramach programu mają być zmodernizowane 4 trasy kolejowe oraz wybudowana nowa linia na odcinku Turek-Konin. – Gmina Grodziec jest jedną z pięciu gmin powiatu konińskiego, która finansowo będzie wspierać tę inwestycję, choć mamy świadomość tego, że do jej realizacji jeszcze długa droga i różnie może być. Wychodzimy wszak z założenia, że to ryzyko trzeba podjąć w kontekście nie tylko pomocy w rozwoju innych gmin – w naszym przypadku najbardziej Starego Miasta – ale przede wszystkim całego regionu – pisze na Facebooku Mariusz Woźniak, wójt gminy Grodziec.

– Co niemniej ważne, na dzisiejszym spotkaniu zostaliśmy też zapewnieni, że żadne z wcześniej zaproponowanych rozwiązań, co do fizycznego przebiegu linii (szczególnie wariantów najmniej akceptowalnych przez społeczność lokalna – patrz Konin i Krzymów) nie jest wariantem ostatecznym, tym bardziej przyjętym do realizacji. Stąd też istnieje nadal płaszczyzna do szerokich konsultacji społecznych na ten temat – informuje wójt.

zdj. Facebook/MariuszWoźniak
PK-praca_grafik



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Yyy
Tu ktoś nieźle kłamie. Skoro warunkiem uzyskania dofinansowania była wstępna koncepcja i na jej podstawie marszałek złożył odpowiedni wniosek i następnie zawarł umowę, to o jakiej zmianie trasy dziś jest mowa ? Poza tym ten wariant jest dobitnym przykładem gospodarowania publicznymi pieniędzmi. Nie wybrano dużo tańszego wariantu, który realizuje założenia programu kolej+ czyli dojazd do Turku PASAŻERÓW!!. No cóż do tego dołożą jeszcze ruch pociągów towarowych i na osiedlach mieszkaniowych będzie ok i powiedzą, że to w imię rozwoju Starego Miasta ale zaoramy Krzymów i Konin. Pomimo zastrzeżeń ze stron włodarzy i mieszkańców i tak zgłoszono taki a nie inny przebieg a teraz próbują to sobie tłumaczyć, że to jednak coś innego. Brawo!!!
Adam
Mam zbieżne informacje ,12 za i też 12 przeciw.To jak to jest ?Komu mam wierzyć- bo jak narazie polityka nie wierze.
szok
Dobra wiadomość ,tyle pieniędzy - ci samorządowcy muszą być majętnym osobami, ,na jednego przypadnie po kilka milionów.
Pomysł taki jak jego autor-Bartosik
Czy tą koleją będzie można wozić gnój na pola a po żniwach plony z pól? Kiedyś w zaborze pruskim były koleje wąskotorowe do poszczególnych majątków do wywozu buraków i przywozu towarów.