W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Czy pojedziemy pociągiem z Konina do Turku? Wniosek dotyczący budowy nowej linii kolejowej złożony

2020-09-07 19:06:36
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Czy pojedziemy pociągiem z Konina do Turku? Wniosek dotyczący budowy nowej linii kolejowej złożony

Budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin znalazła się wśród 96 wniosków w kraju, a 5 z Wielkopolski, złożonych w ramach rządowego programu Kolej Plus. Do 26 listopada tego roku będą one analizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. A co potem?

– Inwestycje kolejowe w ramach programu Kolej Plus skutecznie pomogą zwalczyć wykluczenie komunikacyjne oraz sprzyjają utrzymaniu gospodarki na ścieżce rozwoju gospodarczego. W regionach poprawią się warunki życia mieszkańców. Program Kolej Plus to rozwój komunikacji dostępnej, ekologicznej i atrakcyjnej – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

PKP PLK zakończyły nabór wniosków do programu Kolej Plus. Do zarządcy infrastruktury kolejowej trafiło 96 wniosków. Zgłoszenia zostały wysłane ze wszystkich województw. Obejmują one remont, odtworzenie lub budowę nowych linii kolejowych, a także budowę nowych przystanków, mijanek i łącznic kolejowych. Z Wielkopolski trafiło 5 wniosków: budowa nowej linii kolejowej Turek-Konin (mowa jest o około 40-kilometrowym odcinku za około 550 mln zł), rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem-Czempiń, rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń-Kąkolew, rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód-Szamotuły, rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków-Rogoźno –Wągrowiec.

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury, budżet programu to 6,5 mld zł, w tym ok. 5,5 mld zł stanowią środki budżetu państwa (85 proc.), a ok.1 mld zł to środki jednostek samorządu terytorialnego (15 proc.). – Nadesłane wnioski obejmują projekty na kwotę około 25 mld zł. To czterokrotnie więcej niż obecnie przewiduje Program Kolej Plus. Wnioski dotyczą linii kolejowych o długości ok. 2 tysięcy kilometrów – czytamy na stronie resortu infrastruktury.

Nadesłane zgłoszenia będą oceniane pod względem formalnym i kwalifikowane do kolejnego etapu. Później samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Po drugim etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, a w jej wyniku zostanie utworzona lista rankingowa projektów i kwalifikacja ich do programu. Jego realizację zaplanowano do 2028 roku.

zdj. Ministerstwo Infrastruktury




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





juju
wniosek to ja se mogę złożyć
As
Taka linia miałaby sens z Konina do Kalisza przez Turek ewentualnie. Pomiędzy Koninem a Kaliszem nie ma w ogóle linii kolejowej i zlikwidowano także wszystkie połączenia autobusowe - mamy tutaj średniowiecze. Taka linia do Kalisza dałaby nam szybki dojazd dalej na południe kraju. A najbardziej przydałby się brakujący łącznik kolejowy z Konina w stronę Bydgoszczy i dalej Trójmiasta ale o tym możemy pomarzyć tak jak o prawdziwym nowoczesnym i pięknym dworcu a nie planowanym aneksiku dworcowym z kilkoma przeciętnymi sklepikami może z wyjątkiem Empiku jeśli powstanie.
Wkurzony
Dworzec PKP w Koninie by wreszcie wybudowali! Od 5 lat nie potrafią tego zrobić,a linię kolejową by budować chcieli... Ostatnio w Polsce autostrady, stadiony, dworce kolejowe to Tusk budował. A PiS tylko gada i obiecuje, klejne wielkie inwestycje... z których g wychodzi. Ludzie!!!
Koniniak
Kolejny projekt bez sensu. I tak nie będzie realizowany. Kolejna PiSowska słomiana inwestycja.
Aktor
W 2028 roku konin się wyludni straci prawa miejskie i ta inwestycja będzie bez sensu