Już w styczniu w Urzędzie Gminy w Starym Mieście nastąpią zmiany organizacyjne. W ich efekcie ma powstać nowy referat, a właściwie zostać wyodrębniony z jednego obecnie funkcjonującego.
W staromiejskim urzędzie gminy funkcjonuje referat, który zajmuje się nieruchomościami, planowaniem przestrzennym, promocją i rozwojem. – Ostatnio wydajemy bardzo dużo decyzji o warunkach zabudowy w naszej gminie, więcej jest też spraw notarialnych i wydawanych zaświadczeń. Dlatego podjąłem decyzję, że od 1 stycznia zmieniona zostanie struktura organizacyjna magistratu – przyznał wójt Dariusz Puchała.
Oznacza to, że powstanie dodatkowy referat, który zostanie wyodrębniony z wyżej wymienionego. – Będzie on odpowiadał tylko za te czynności, które wymieniłem, a także opracowanie miejscowych planów, studiów uwarunkowań, współpracę z architektami i rozwój. Tego jest dość dużo, więc zaistniała potrzeba podzielenia zadań – podkreślił wójt gminy Stare Miasto.
A czy zwiększy to koszty administracji? – Nie wiąże się to ze wzrostem stanu zatrudnienia, a jedna z pracownic awansuje na kierownika – odpowiedział wójt Puchała. Potwierdził przy tym, że otrzyma wyższe wynagrodzenie, ale najpierw zostanie sprawdzona pod względem umiejętności zarządzania referatem.