Gmina Kramsk wprowadza nową, bezpłatną usługę skierowaną do mieszkańców o szczególnych potrzebach. Skorzystają na nim wszyscy, którzy ze względów zdrowotnych mają pewne trudności w dotarciu do urzędy gminy. Od 15 marca zaczyna działać „mobilny urzędnik”.
Usługa adresowana jest do osób z starszych, schorowanych, z niepełnosprawnościami lub sprawujących opiekę nad innymi osobami, zamieszkanymi na terenie gminy Kramsk. Dzięki niej mieszkańcy będą mogli liczyć na załatwienie niektórych spraw realizowanych przez Urząd Gminy bez konieczności wychodzenia z domu.
Urzędnik dostarczą potrzebne dokumenty do domu i pomogą w ich wypełnieniu oraz udzielą wyjaśnień w odniesieniu do procedury administracyjnej związanej z usługą. Wszelkie inne dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec ma obowiązek zgromadzić samodzielnie.
O pomoc „mobilnego urzędnika” będzie można wystąpić na kilka sposobów: telefonicznie – 63247 00 04 wew. 229, 216 i 214, wysyłając e-mail ze zgłoszeniem sprawy na adres: boi@kramsk.pl. gmina.kramsk@kramsk.pl albo kontaktując się osobiście poprzez opiekuna osoby, sąsiada, czy członka rodziny. W zgłoszeniu wystarczy poinformować o potrzebie skorzystania z pomocy „mobilnego urzędnika”, krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, a także podać numer telefonu do kontaktu. Pracownik Urzędu Gminy Kramsk skontaktuje się z mieszkańcem, aby ustalić sposób załatwienia sprawy i dogodny dla osoby zgłaszającej termin wizyty.
Opr. Marcin Maliński