Dziś w Kleczewie odbyła się nadzwyczajna sesja, podczas której radni ustalili wysokość pensji nowego burmistrza. Wybrano składy stałych komisji, jest ich 7. Po raz pierwszy w pełni wykorzystano nowe rozwiązania technologiczne do głosowania.
Radni ustanowili pensję dla Mariusza Musiałowskiego, który 23 listopada został zaprzysiężony na burmistrza Kleczewa. Maciej Trzewiczyński, przewodniczący rady miejskiej zaproponował, wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 4.500 złotych, dodatek funkcyjny 1.500 złotych, dodatek specjalny w wysokości 1.800 zł. Co daje łącznie kwotę 7.800 zł brutto. Nie jest to wygórowana pensja w stosunku do innych włodarzy gmin w naszym powiecie. – Nie dla pieniędzy przyszedłem do urzędu, więc każda kwota mi zaproponowana jest dla mnie w porządku. Nie mogę się odnieść do wynagrodzenia poprzedniego burmistrza, bo nigdy mnie to nie interesowało. Moja pensja przekracza średnią wysokość wynagrodzenia mieszkańców gminy, wiec jak mógłbym na nią narzekać? – mówi Mariusz Musiałowski. Podczas sesji radni wybrali również członków komisji stałych. Komisja rewizyjna w składzie: Wiesław Stolarski – przewodniczący, Marek Łuczak – z-ca przewodniczącego i Jarosław Maciejewski – członek. W skład komisji budżetu i finansów będą wchodzić: Marek Łuczak jako przewodniczący, Wiesław Stolarski jako zastępca oraz Marian Kapela, Jacek Tylman i Dominika Woźniak. Nowo powstałą komisję skarg, wniosków i petycji reprezentować będą: Jacek Pernal – przewodniczący, Marek Łuczak – z-ca przewodniczącego, Jarosław Maciejewski. Komisja oświaty, kultury, sportu, zdrowia i pomocy społecznej będzie miała 5 członków, a przewodniczącą została Dominika Woźniak, jej zastępcą Ewa Szacowna, a członkami: Andrzej Pawlaczyk, Dariusz Michalak i Adam Chorbiński. Komisja samorządowa w składzie: Andrzej Pawlaczyk jako przewodniczący, Tomasz Biegasiewicz – z-ca przewodniczącego oraz Ewa Szacowna, Dariusz Michalak, Halina Maciejewska. Komisja rolnictwa, przedsiębiorczości i ochrony środowiska reprezentowana będzie przez Jarosława Maciejewskiego w roli przewodniczącego, Jacka Tylmana – z-cę przewodniczącego oraz Wojciecha Krzywdzińskiego, Jacka Pernala i Halinę Maciejewską. Komisja porządku publicznego zarządzana będzie przez Wojciecha Krzywdzińskiego jako przewodniczącego, Jacka Pernala jako z-cę przewodniczącego oraz Mariana Kapelę, Adama Chorbińskiego i Jacka Pernala. Radni wnioskowali również, aby za nieobecność podczas sesji zmniejszyć wysokość diety tylko o 5 procent, a nie jak było zapisane w uchwale 10 procent. Wniosek ten został przyjęty za sprawą 12 głosów radnych, 3 wstrzymało się od głosu. Nowy burmistrz otrzymał wiele zapytań podczas wolnych wniosków, dotyczyły one głównie koszy na śmieci oraz dróg w gminie.
Agnieszka Pyzdrowska