Koniński projekt pt. „Szkoła
Naszych Marzeń – jak nie być samotnym w szkole?” ze wsparciem z Funduszy Norweskich.
Jak informuje Aneta Wanjas, rzecznik prezydenta, Miasto zdobyło na ten cel ponad 437 tys. zł. i jest to 100-procentowy grant. Realizacja
projektu rozpocznie się w kwietniu 2022 r.
Głównym celem miejskiego projektu, któremu partnerują Centrum Doskonalenia
Nauczycieli w Koninie i Konińska Spółdzielnia Socjalna „Spektrum”, jest poprawa
jakości i dopasowanie oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach. – Zostanie on osiągnięty m.in. poprzez
współpracę i wymianę dobrych praktyk pomiędzy partnerami projektu. Efektem
będzie wdrożenie zmiany kultury pracy w konińskiej szkole, która realizować
będzie edukację opartą na relacjach, sprzyjającą rozwojowi ucznia i
społeczności szkolnej w warunkach edukacji stacjonarnej i hybrydowej –
mówi zastępca prezydenta Konina Witold Nowak.
Będzie to projekt pilotażowy. Jego uczestnicy wypracują wspólnie nowe
(innowacyjne) metody i formy współpracy, programy pracy i projekty, które
ułatwiają poznawanie wzajemnych potrzeb i budowanie relacji (uczeń-nauczyciel,
nauczyciel-nauczyciel, uczeń-uczeń i nauczyciel-rodzic), angażując uczniów i
rodziców, rozwijając kompetencje, a także wykorzystując doświadczenia edukacji
zdalnej w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych.
– Uczestnicy wdrożą jedną inicjatywę
ogólnoszkolną (innowację) służącą poprawie współpracy, budowaniu więzi i
głębszych relacji, zaangażowaniu uczniów, nauczycieli, rodziców i organu prowadzącego
do współdziałania i uczenia się od siebie – tłumaczy inicjatorka projektu
Agnieszka Gołębiowska, koordynatorka ds. młodzieży i projektów kreatywnych w
Urzędzie Miejskim w Koninie. W wyniku pracy powstanie też Pakiet Inspiracji
(podręcznik) podzielony na 4 części skierowane do: menadżera szkoły,
nauczycieli, uczniów i rodziców. Projekt przyczyni się do realizacji wizji
Szkoły Naszych Marzeń. Wymiana
doświadczeń i warsztaty realizowane będą z partnerem norweskim Newschool z Oslo
specjalizującym się w projektowaniu procesów edukacyjnych.
Na zakończenie zorganizowany zostanie dwudniowy Kongres Edukacyjny (100 os.),
podczas którego przeprowadzone zostaną warsztaty z nowych metod, podsumowanie
projektu i prezentacja jego rezultatów.