– Rząd wyasygnował ze specjalnej szuflady środki będące w gestii ministra funduszy i polityki regionalnej – mówiła Paulina Hennig-Kloska, minister klimatu i środowiska i posłanka z naszego okręgu, która razem z innym parlamentarzystą Michałem Pyrzykiem uczestniczyła w podpisaniu umowy. – Uruchomienie tych środków dla Konina było kluczowe dla remontu tej strategicznej przeprawy przez Wartę.
Miasto od dawna zabiegało o środki na tę inwestycję. Teraz, dzięki podpisanej umowie, zdobyte pieniądze będzie można na najbliższej sesji miasta wpisać do budżetu Konina. Na razie remontu doczeka się zwężony most po stronie wschodniej Trasy Warszawskiej. Wkład własny miasta to około 10 mln zł. Inwestycja rozpisana jest na dwa lata, natomiast na trzy lata budżetowe. Jak wyjaśnia Piotr Korytkowski, kiedy będzie remontowany ten pierwszy most, będą czynione starania związane z uzyskaniem wsparcia z budżetu państwa na drugą przeprawę po stronie zachodniej. – Dokładnie będzie to taka sama kwota – dodaje prezydent.
Po podpisaniu dzisiejszej umowy Zarząd Dróg Miejskich w Koninie rozpocznie procedurę związaną z wyłonieniem wykonawcy. – Liczymy, że jeśli nie będzie żadnych przeszkód inwestycja rozpocznie się pod koniec czerwca lub na początku lipca – wyjaśnia prezydent Konina. Szacuje, że remont tych dwóch mostów potrwa około czterech lat. Trzeba więc liczyć się z utrudnieniami na Trasie Warszawskiej.
Na temat tej inwestycji rozmawialiśmy też z wojewodą Agatą Sobczyk, która przyznała, że około roku trwały starania otrzymania tych dużych środków. – Został zbudowany duży sojusz w ramach tej strategicznej inwestycji nie tylko dla Konina, ale całego subregionu i województwa – mówi.
Więcej w materiale filmowym.
Marcin Szafrański