W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

O kolei Turek-Konin i drugiej turze wyborów. „Zaszliśmy już tak daleko, że odwrotu nie ma”

2024-04-17 15:47:45

O kolei Turek-Konin i drugiej turze wyborów. „Zaszliśmy już tak daleko, że odwrotu nie ma”

O działaniach przeciwko budowie linii kolejowej Turek-Konin oraz apelu na niegłosowanie na kandydata Platformy Obywatelskiej podczas drugiej tury wyborów na burmistrza Turku mówił dzisiaj na konferencji prasowej Ryszard Bartosik, poseł Prawa i Sprawiedliwości.

Ryszard Bartosik napisał pismo do ministra infrastruktury w sprawie budowy kolei z Turku do Konina. – Środki na tę inwestycję zostały przyznane, program został pozytywnie zatwierdzony przez ministra infrastruktury i mamy szansę, aby do subregionu konińskiego wpłynęło ponad miliard złotych. Turek i powiat turecki to jedyne miasto i powiat w Wielkopolsce tej wielkości, a możemy powiedzieć, że i w Polsce, który jest wyłączony z połączenia kolejowego. Stąd nasza determinacja, stąd nasza walka, aby w tym programie się znaleźć. Kolej w dzisiejszych czasach, kiedy troszczymy się o ekologię to transport niskoemisyjny. Ta kolej to wspaniałe uzupełnienie tego, co ma się wydarzyć w ciągu kilku lat w naszym regionie. Ma tu powstać elektrownia atomowa, gdzie trzeba będzie dojechać z różnych stron naszego regionu. W Turku ma powstać elektrownia gazowa, która też jest ważnym elementem infrastruktury krytycznej – mówił Ryszard Bartosik. I wymienił duże firmy w Turku, dla których ważna jest budowa kolei. – Jest szansa na to, by ta kolej była. Jest szansa, aby w następnym etapie powstało połączenie z Turku do Łodzi, a Konin mógłby stać się węzłem kolejowym i mógłby na tym bardzo skorzystać. Tę inicjatywę popieram ja, ale popiera też dużo firm, które funkcjonują na naszym terenie – stwierdził.

Chcemy dążyć ku rozwojowi, a nie zastojowi

Wskazał, że tej budowy nie popierają posłowie Platformy Obywatelskiej Tomasz Nowak i Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa. – Lobbują za tym, co jest dziwne, żeby ta kolej nie powstała. Pan poseł Nowak chwali się, że odbywa spotkania w ministerstwie infrastruktury po to, by kolei nie było. Ostatnio dotarła do nas informacja, że przedstawiciele jakichś stowarzyszeń z regionu konińskiego dostali się do ministra infrastruktury przy pomocy posła Michała Kołodziejczaka. To rzecz skandaliczna. Ci dwaj panowie, Platforma Obywatelska regionalna jest przeciwko budowie kolei Konin-Turek. Rzecz niepojęta. Chcą, aby te pieniądze, ponad miliard złotych, został przeznaczony na inwestycje w innym regionie. Tutaj są działania destrukcyjne, po to, żebyśmy stali się skansenem, żebyśmy byli regionem zacofanym. A przecież w związku z likwidacją naszych kopalń, przemysłu paliwowo-energetycznego, to byłoby to dla nas odbicie się i wielka szansa – mówił Ryszard Bartosik. – Mam nadzieję, że moje argumenty przekonają ministra infrastruktury, że zaszliśmy już tak daleko, że odwrotu nie ma i chcemy dążyć ku rozwojowi, a nie zastojowi czy budowaniu jakiegoś skansenu.

Sprzedana za „czapkę śliwek”

Mówił także o zbliżającej się drugiej turze wyborów na burmistrza Turku. Zaapelował do mieszkańców Turku i wyborców Prawa i Sprawiedliwości, by nie głosowali na kandydata Platformy Obywatelskiej. – Ta kandydatura nie przyniesie nic dobrego. Turek nie będzie się rozwijał pod władzą Platformy Obywatelskiej i kandydata pana Piotra Rybarskiego. Apeluję o to do wszystkich, którzy w sercu mają miasto Turek. Szczególnie apeluję do wyborców Prawa i Sprawiedliwości, a jest ich tu duża rzesza. Dlaczego? PO jest przeciw budowie kolei do Turku. Z tym zgodzić się nie możemy – mówił Ryszard Bartosik. – Kilkanaście lat temu za „czapkę śliwek” sprzedano naszą kopalnię węgla brunatnego. Od początku struktury PiS były przeciwko tej decyzji. To się stało pod rządami PO. Przypomnijmy sobie, kto wtedy był prezesem Kopalni Węgla Brunatnego Adamów. Był to pan Piotr Rybarski z ramienia PO. Za te decyzje ponosi odpowiedzialność PO i Piotr Rybarski. Miały one wpływ na życie wielu rodzin, na nasze miasto i powiat. To był ogromny cios gospodarczy niczym niezrekompensowany. Dzisiaj próbujemy to rekompensować to koleją. Nie głosujecie na ludzi, którzy działają przeciwko nam. Prywatyzacja kopalni, a dokładniej jej sprzedaż za grosze była działaniem przeciwko mieszkańcom Turku.

Poseł Bartosik mówił również o pakcie migracyjnym.

MF




Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Obserwator
Jak można tak kłamać? Gdyby faktycznie chodziło o rozwój Turku i o likwidację wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców Turku to lobbowany byłby wariant W1, który był zdecydowanie tańszy i efektywniejszy, dzięki czemu miałby większe szanse na realizację. Wariant W9 jest doskonałym przykładem korupcji politycznej. Największym destruktorem tego regionu jest poseł Bartosik, dla którego liczą się tylko i wyłącznie własne korzyści i przerośnięte ambicje.
Kaśka
Przez jakiego ministra infrastruktury projekt został zatwierdzony, chyba tego z minionej epoki. Kolejne stwierdzenie, że projekt popierają firmy z Turku i okolic. Ciekawe jakie, bo jak do tej pory jest wręcz odwrotnie, nie są zainteresowane. Co za bzdury.
Mieszkancy
To nie przedstawiciele jakichś organizacji !!! tylko przedstawiciele MIESZAKNCÓW z kiloma tyisacami podpisów byli u ministra. On przynajmniej miał ochotę i odwagę się spotkać z mieszkańcami i ich wysłuchać a nie jak Bartosik, tylko obrażać za pomocą medów. Taka to różnica w sprawoaniu mandatu społecznego. Po za tym nikt nie zabezpieczył miliarda w kolej tylko 550 mln.!!! na podstawie nieprawdziwych danych. A slogan dotyczący, że Konin będzie stacją węzłowa nic dla tego miasta nie wnosi, oprócz jego destrukcji i szkody z powodu zaorania terenów przeznaczonych pod rozwój zgodnych z palanami miasta Konina. Ot cały pomysł Bartosika na Konin.
Żenada
Bartosik jak zwykle oderwany od rzeczywistości. To jest kabaret. I tacy ludzie zostają posłami. Już nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.
Mieszkaniec
A kto załatwił miliard na kolej? Załatwili 550 MLN na podstawie lipnej dokumentacji, to że teraz wyszło dwa razy drożej nie znaczy, że są na to pieniądze z programu Kolej +. Bartosik jak zwykle kłamie.