Gmina
Turek otrzymała grant w wysokości 229.986 zł, w tym 193.832 zł pochodzi ze
środków europejskich, a 36.153 zł ze środków dotacji celowej na projekt pod
nazwą „Poprawa dostępności Urzędu Gminy Turek dla osób ze szczególnymi
potrzebami”. Przedsięwzięcie ma kosztować 277.157 zł. Stąd gmina
Turek musi dołożyć 46.612 zł.
Głównym celem realizowanego przedsięwzięcia grantowego
jest poprawa dostępności usług publicznych świadczonych w budynku urzędu gminy,
dla osób ze szczególnymi potrzebami w obszarze dostępności architektonicznej
oraz informacyjno-komunikacyjnej. W ramach grantu planowane są: modernizacja
podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami, przebudowa schodów wejściowych do
budynku, przystosowanie wejścia do budynku (wiatrołapu) dla osób z
niepełnosprawnością, przystosowanie toalety, remont korytarzy i klatki
schodowej, wymiana posadzki i stolarki drzwiowej, zakup i montaż planu
tyflograficznego, montaż nakładek kątowych na schody, linii naprowadzających,
linii prowadzących, tabliczek brajlowskich na poręcze, piktogramów wypukłych,
systemu wezwania asysty, zakup materaca do ewakuacji osoby z
niepełnosprawnością, wykupienie usługi tłumacza języka migowego.