Wiaty, ławki, nowe oświetlenie, wygrodzenia i barierki oraz gabloty mają pojawić się na nowych peronach w Koninie. Jak już wcześniej informowały PKP PLK, pojawią się dwa nowe perony dwukrawędziowe. Prace trwają, a efekty już widać. A kiedy ruszy budowa nowego dworca kolejowego? Na pewno później niż planowano.
Remont peronów w Koninie to część modernizacji linii kolejowej między Swarzędzem a Sochaczewem. Na naszej stacji będą dwa nowe perony dwukrawędziowe o długości 400 metrów, szerokości około 10 metrów i wysokości 76 centymetrów, zaopatrzone w estetyczne nawierzchnie, wiaty peronowe, ławki, nowe oświetlenie, wygrodzenia, barierki, gabloty, będzie zamontowane nowe nagłośnienie oraz system wizualnej informacji dla podróżnych. Mają być też windy. Inwestycję realizuje spółka PKP PLK.
A co z budową konińskiego dworca kolejowego, który będzie częścią centrum handlowego? Inwestorem jest Dekada SA przy współpracy z PKP SA i jej spółką zależną Xcity Investment. Prace miały rozpocząć się w maju, ale – jak się dowiedzieliśmy – opóźnią się. Spodziewany termin to lipiec.