– Błędy wykonawcze, które mogą skutkować dalszymi uszkodzeniami – wynika z ekspertyzy zespołu pod kierownictwem profesora Arkadiusza Madaja z Politechniki Poznańskiej, który badał na zlecenie Konina przyczyny awarii mostu Unii Europejskiej.
Raport, który przygotowali naukowcy, liczy kilkadziesiąt stron. Jaka jest jego konkluzja? Naukowcy stwierdzili, że przyczyną awarii są błędy wykonawcze. – Niestety, to może skutkować dalszymi uszkodzeniami – mówi profesor Arkadiusz Madaj z Politechniki Poznańskiej. Dodając, że przy wykonywaniu konstrukcji sprężonych obowiązują określone zasady technologiczne. – I wynika, że nie zostały zachowane wszelkie reżimy, które w tych sytuacjach obowiązują – dodaje naukowiec.
Z ekspertyzy przygotowanej przez naukowców z Politechniki Poznańskiej wynika też, że standardowe przeglądy mostu nie wystarczą. Niestety, trzeba będzie to robić zdecydowanie częściej niż w przypadku innych tego typu obiektów.