W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 05.03- 30.06.25

Aktualności

Potrzeba 200 milionów na remont całej Trasy Warszawskiej. To inwestycja na lata

2025-05-02 07:15:00
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Potrzeba 200 milionów na remont całej Trasy Warszawskiej. To inwestycja na lata

– Doprowadziłoby to do totalnego paraliżu komunikacyjnego w naszym mieście. Zresztą już teraz uprzedzam, że będą niedogodności w ruchu na terenie miasta – mówi Piotr Korytkowski, prezydent Konina tłumacząc, dlaczego w pierwszej kolejności będzie remontowany jeden most (ten zwężony) w ciągu Trasy Warszawskiej.

O ile wcześniej często pojawiały się pytania, kiedy w końcu rozpocznie się remont zwężonego mostu na Trasie Warszawskiej, teraz gdy wiadomo, że stanie się to w tym roku, mieszkańcy i kierowcy zastanawiają się, jak bardzo prace utrudnią nam życie.

Plan jest taki, by w czasie remontu wschodniej przeprawy, ruch był puszczony tą zachodnią w dwóch kierunkach. – Nie możemy tego jeszcze potwierdzić, bo w dalszym ciągu inżynierowie ruchu drogowego rozpatrują, jak będą układały się potoki samochodów. Prawdopodobnie ruch będzie się odbywał się w dwóch kierunkach na Trasie Warszawskiej na tym moście zachodnim. Obciążony będzie również most Toruński, ale również Trasa Bursztynowa. Proszę mieszkańców i osoby przejeżdżające przez te trzy przeprawy przez Wartę o cierpliwość. Przed nami rozpoczął się okres remontów wszystkich obiektów inżynieryjnych w ciągu Trasy Warszawskiej. To są lata – mówi Piotr Korytkowski.

Na razie miasto otrzymało 38,5 miliona wsparcia z budżetu państwa na remont wschodniego mostu. Cała inwestycja szacowana jest na około 50 milionów. Drugie tyle ma kosztować naprawa zachodniej przeprawy przez Wartę, ale o środki samorząd Konina będzie dopiero się starał, choć – jak ostatnio usłyszeliśmy na sesji od prezydenta – są one „przyobiecane”.

To jednak nie jest koniec uciążliwości na Trasie Warszawskiej, bo trzeba będzie też w niedalekiej przyszłości wyremontować most równoległy do żelaznego, a także jeszcze 4 wiadukty (2 przy giełdzie i 2 w okolicach Wału Tarejwy i Grunwaldzkiej). – Ale czeka nas również remont Trasy Warszawskiej jako takiej – dodaje prezydent Konina. Chodzi o odcinek drogi od skrzyżowania z Kolską aż do Przemysłowej. – Łącznie cały nakład to jest blisko 200 milionów złotych. My rozpoczniemy starania, bo będzie to dotyczyło kolejnych kadencji, aby zabiegać o środki zewnętrzne, bo nie jesteśmy jako miasto w stanie wyremontować całości Trasy Warszawskiej. I to jest właśnie apel do polityków z każdej strony sceny politycznej, aby miasta na prawach powiatu uwolnić chociażby tylko od tego, aby utrzymanie dróg krajowych w przebiegu tych miast nie należało do tego samorządu, tylko do GDDKiA, ponieważ tam są pieniądze na utrzymanie dróg krajowych – mówi Piotr Korytkowski. – Trzeba by zmienić prawo i my jako miasto na prawach powiatu apelujemy, aby to nastąpiło.

Prezydent Konina dodaje też, że 200 milionów złotych wydane na Trasę Warszawską nie spowoduje powstania żadnego nowego obiektu w mieście, będzie to po prostu remont tych, które już są. – Nie powstanie nowy most w innej lokalizacji, tylko w tym samym miejscu. Dla mieszkańców czy przyjeżdżających będzie to niezauważalne – przyznaje Piotr Korytkowski.