Chociaż tyle mówi się o metodach działania oszustów, wciąż znajdują oni
swoje ofiary. Tym razem przestępcy wyłudzili pieniądze od mieszkańca Turku.
Zastosowali metodę „na pracownicę banku”.
Gdy mężczyzna podniósł słuchawkę usłyszał miły głos kobiety, podającej się
za pracownicę banku, która poinformowała swojego rozmówcę, że kontaktuje się z
nim w celu potwierdzenia złożonego przez niego wniosku kredytowego. Mężczyzna
poinformował, że takiego wniosku nie składał, na co kobieta oznajmiła, że już
zdążyła go anulować, po czym zakończyła rozmowę.
Po chwili mężczyzna otrzymał kolejny telefon. Wtedy został poinformowany
przez „pracownicę banku" o próbie wyłudzenia jego środków poprzez fałszywy
wniosek kredytowy. Kobieta dodała, że dla celów bezpieczeństwa rachunek
mężczyzny został zablokowany, a w zamian za to otrzyma on rachunek zastępczy.
Oczywiście "pracownica banku” poinformowała również, że cała sprawa
zostaje zgłoszona do prokuratury.
Nie wzbudziło to żadnych podejrzeń mężczyzny, który kontynuował rozmowę z
rzekomą pracownicą banku, która jednocześnie instruowała go w dalszych
poczynaniach w aplikacji bankowej. Mężczyzna wykonywał "polecenia"
swojej rozmówczyni, przekazując swoje finanse na wskazane „bezpieczne rachunki
bankowe". Oczywiście było to za pośrednictwem wygenerowanych na bieżąco
kodów BLIK oraz tradycyjnymi przelewami bankowymi.
Po kilku minutach w trakcie oczekiwania za potwierdzeniem, że przelewy
zostały zrealizowane, mężczyzna zorientował się, że na jego kontach nie ma już
środków finansowych i nie trafiły one finalnie na konto, na które powinny. Jak
się okazało po sprawdzeniu aplikacji bankowej w telefonie mężczyzna zauważył,
że środki, które przekazywał przelewami podczas rozmowy z kobietą były już
niedostępne.
Finał rozmowy okazał być się bardzo dotkliwy w skutkach dla mieszkańca
Naszego powiatu. Stracił on blisko 36 tysięcy złotych!
Policjanci apelują po raz kolejny!
·
Zachowaj szczególną
ostrożność podczas rozmów telefonicznych z wszystkimi osobami, które dzwonią do
Ciebie w sprawie Twoich pieniędzy!
·
Nigdy nie podawaj
przez telefon danych wrażliwych, a tym bardziej tych dotyczących kodów BLIK czy
innych kodów autoryzacji!
·
Nie bądź łatwowierny
i nie ulegaj presji chwili, czasami kilka minut zastanowienia jest niezbędne do
podjęcia rozsądnej decyzji!
·
Kiedy otrzymałeś już
taki telefon, zadzwoń do swojego Banku i faktycznie potwierdź ten fakt, co do
rzekomej transakcji!
·
Nie wierz w każdą
przekazaną telefonicznie historię! Prawdziwy pracownik Banku nigdy nie będzie
żądał przelania Twojej gotówki na inne konto bankowe!
Pamiętaj ! Pomysłowość
oszustów nie zna granic! Nie daj się oszukać!