W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar do 10.03.2025 r.

Aktualności

Przeciwnicy budowy kolei Turek-Konin w wariancie W9 byli w ministerstwie

2024-04-05 15:21:28
Milena Fabisiak
Napisz do autora
Przeciwnicy budowy kolei Turek-Konin w wariancie W9 byli w ministerstwie

Iwona Imbiorowicz, Daria Klimek, Adam Gapski i Tomasz Piaseczny – reprezentanci mieszkańców sprzeciwiających się budowie linii kolejowej Turek-Konin w wariancie W9 – spotkali się z Piotrem Malepszakiem, wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej. Jak relacjonują swoją wizytę?

– W czasie bardzo konkretnej i merytorycznej rozmowy przekazaliśmy nasze wrażenia z „konsultacji społecznych” zorganizowanych przez firmę Multiconsult oraz protest zawierający ponad 2.200 podpisów mieszkańców sprzeciwiających się wariantowi W9. Usłyszeliśmy, że dla pana ministra liczą się koszty i uzasadnienie ekonomiczne inwestycji oraz realne przepływy pasażerskie, które nie zostały nigdy zbadane. Prawdziwym testem zapotrzebowania na usługi transportu zbiorowego między Koninem a Turkiem dla pana ministra są autobusy i ich skomunikowanie z pociągami. Takie rozwiązanie ma zostać wdrożone w pierwszej kolejności, gdyż sprawdza się w wielu miejscach w Polsce – piszą uczestnicy spotkania w mediach społecznościowych.

W zorganizowaniu wizyty pomógł mieszkańcom Michał Kołodziejczak, wiceminister rolnictwa.

Zdj. Facebook/STOP W9

Przeciwnicy budowy kolei Turek-Konin w wariancie W9 byli w ministerstwie
Przeciwnicy budowy kolei Turek-Konin w wariancie W9 byli w ministerstwie
Przeciwnicy budowy kolei Turek-Konin w wariancie W9 byli w ministerstwie



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Mieszkaniec okolicy
Projekt jest słusznym planem, UE chcę zero emisyjności i budowa kolej najpierw do Turku a później do Łodzi przez Uniejów jest czymś co rozwinie ten region. Sprawa wariantów gdzie najtaniej to po prostu trzeba rozmawiać ze społeczeństwem nie likwidujcie barier cywilizacji. Widzę jak kolej jeździ z Łodzi przez Sieradz do Kalisza i Poznania wszyscy tam są zadowoleni, podróż koleją zajmuję im mniej czasu niż mieszkańcowi Łodzi stojącemu w korku.
Taka prawda
I czego te ryje cieszą
Glob
Nie ma pieniędzy na naprawdę potrzebne inwestycje, ale kolej do Turku to budować. Ktoś w ogóle analizował tę inwestycję czy tak po prostu "budujmy i jakoś to będzie"?
Mieszkaniec
Brawo, dziękujemy w imieniu mieszkańców!
Sic
Rozumiem, że przyjechali do Warszawy dyliżansem konnym. Chociaż ten jeden uwielbia motocykle enduro - bardzo ekologiczny, bezpieczny i cichutki transport zbiorowy. ;-)