W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Aktualności

Skuszona przez „nowego przyjaciela” wysyłała mu pieniądze, żeby przyjechał do Polski. Oto jak działają oszuści!

2023-12-08 14:26:15

Skuszona przez „nowego przyjaciela” wysyłała mu pieniądze, żeby przyjechał do Polski. Oto jak działają oszuści!

35 tysięcy złotych straciła 41-letnia mieszkanka powiatu konińskiego, która – chcąc, żeby jej „nowy przyjaciel” poznany na fb przyjechał do Polski - wysłała mu w sumie 35 tysięcy zł „na bilet”.


Zaczęło się od poznania za pośrednictwem fb mężczyzny obcej narodowości. - Skuszona namowami do spotkania z „nowym przyjacielem” 41-latka dokonała przelewów na łączną kwotę 35 000 zł celem umożliwienia mu przyjazdu do Polski. Oszust wykorzystał wyłącznie ufność kobiety, a do ich spotkania nie doszło – podkreślają konińscy policjanci.

To tylko jeden z licznych przykładów oszustw, które w ostatnim czasie zgłaszane są do Komendy Miejskiej Policji w Koninie. Mieszkańcy miasta i powiatu tracą swoje niemałe oszczędności. - Pomysłowość sprawców nie zna granic, prześcigają się ze sobą w coraz bardziej zaskakujących i wszechstronnych scenariuszach. Cel zawsze jest jednak taki sam - kradzież naszych pieniędzy – mówią policjanci podając przykłady działania oszustów.

Oto niektóre z nich:

Mieszkaniec Żychlina skuszony możliwością inwestycji giełdowych w projekcie infrastrukturalnym Baltic Pipe, został namówiony przez oszusta do instalacji na swoim telefonie i komputerze oprogramowania typu Alpenix oraz AnyDesk, które dały sprawcy dostęp do zdalnego pulpitu wskazanych urządzeń. Oszust, mając pełnie możliwości wykonywania operacji na koncie bankowym swojej ofiary, zdołał pozyskać od niego kwotę prawie 65 000 zł.

Inny mieszkaniec, pragnąc wejść w świat inwestycji na rynku walut, pozostawił swoje dane kontaktowe na znalezionej w sieci internetowej stronie inwestycyjnej. Oszust skontaktował się z nim podając się za brokera giełdowego. Początkowo doszło do wpłaty skromnej sumy do „portfela finansowego” na poczet dalszych inwestycji. Szybki wzrost liczb w portfelu oraz otrzymana „nadwyżka z inwestycji” podniosły poziom zaufania do osoby podającej się za brokera. Namowy do kolejnych wpłat oraz logowania się do strony banku poprzez otrzymany wiadomością link ostatecznie doprowadziły do utraty 74 000 zł.

Kolejny oszust drogą telefoniczną skontaktował się z 65-letnią mieszkanką Konina. Poinformował, że kobiecie w związku z zaciągniętą w latach ubiegłych pożyczką należy się zwrot pieniędzy w kwocie 3000 zł. Uszczęśliwiona informacją przekazała oszustowi dane osobowe, w tym numer i serwie dowodu osobistego oraz numer pesel, a także zainstalowała na telefonie aplikację AnyDesk, aby udzielono jej pomocy w procedurze zwrotu pieniędzy. Kobieta wykonała wszystkie polecenia otrzymywane telefonicznie. Zanim zorientowała się, że jest oszukiwana, sprawca dokonał przelewów w kwocie 5500 zł oraz zaciągnął 3 pożyczki na łączną kwotę 4100 zł.

Ostatnia ofiara poprzez aplikację Messenger otrzymała prośbę z konta swojej koleżanki, aby udostępnić zdjęcia karty bankomatowej oraz podać kody BLIK. Przekonana przez sprawcę, że jest to konieczne w związku z wygraną pieniężną obu kobiet w konkursie, zgodziła się wykonać każdą czynność opisaną w wiadomościach. Dopiero po udaniu się do placówki bankowej otrzymała informację iż na obcy rachunek przelana została kwota 900 zł.

na

GOLD BRUK