W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
YOCHI

Aktualności

Wiadomo już jak fizyk piecze ciasto. Parami rozwiązywały test

2017-03-14 11:21:21

Wiadomo już jak fizyk piecze ciasto. Parami rozwiązywały test

Jak fizyk piecze ciasto i jak sprawdza wiek jajka, w jaki sposób drukuje drukarka 3D i jak można ją wykorzystać w gastronomii oraz jaka jest różnica między przypalaniem i przywieraniem. Wielki test interdyscyplinarny „Nauki ścisłe w gastronomii”, to efekt wprowadzonych w Zespole Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Żychlinie innowacji pedagogicznych. Uczestniczą w nim uczniowie klas pierwszych: technikum żywienia i usług gastronomicznych oraz technikum hotelarskim. Najlepiej rozwiązały go Michalina Banaszak i Wiktoria Przybył.

– Do testu przystąpili uczniowie, którzy w parach odpowiadali na pytania dotyczące procesów fizycznych w gastronomii. Wzorując się na Wielkim Teście przeprowadzanym w TVP przygotowano trzy części po osiem pytań. Do finału przeszły dwie pary w składzie Michalina Banaszak i Wiktoria Przybył oraz Erika Świętanowska i Wiktoria Wojtaś. Uczennice musiały udzielić odpowiedzi na sześć pytań. Rywalizacja była bardzo wyrównana i jednym punktem zwyciężyły Michalina Banaszak i Wiktoria Przybył – dodaje Elżbieta Sell, nauczycielka przedmiotów gastronomicznych w ZSE-U w Żychlinie.

Jaki jest cel tego przedsięwzięcia? – Rozbudzanie i rozwijanie myślenia naukowo-badawczego, doskonalenie logicznego myślenia oraz przełamywanie u uczniów bariery w nauce przedmiotów ścisłych. Młodzież pogłębia swoją wiedzę na temat wykorzystywania fizyki w przedmiotach gastronomicznych i otaczającej ich rzeczywistości – informuje Maria Romańczuk, nauczycielka fizyki w ZSE-U w Żychlinie.

Uczniowie dowiedzieli się m.in. jak fizyk piecze ciasto i w jaki sposób sprawdza wiek jajka, jak drukuje drukarka 3D i jak można ją wykorzystać w gastronomii oraz jaka jest różnica między przypalaniem i przywieraniem. Trzeba podkreślić, że lekcje prowadzili studenci z koła naukowego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie. Uczniowie brali również udział w warsztatach na temat „Co ma piernik do fizyki”. Zakres i tematykę przeprowadzonych w projekcie zajęć opracowały Maria Romańczuk i Elżbieta Sell.

Na zdjęciu finalistki testu.

opr. Milena Fabisiak



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom: