Wiszący fotel z
wygodnymi poduchami, puszysty, mięciutki dywan, ozdobione ściany, a wszystko w
jasnych pastelowych kolorach. Miejsce w sam raz na relaks i chwilę odpoczynku!
W Szkole Podstawowej nr 6 w Koninie uroczyście otwarto „Pokój Wyciszeń”.
– Wśród naszych uczniów są tacy, którzy w szkolnej codzienności potrzebują wytchnienia – mówiła Maria Szymaniak, wicedyrektor konińskiej „Szóstki”. – Mając na względzie ich harmonijny rozwój psychofizyczny pomyśleliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie właśnie „Pokój Wyciszeń”. Projekt udało się nam zrealizować tylko dzięki przychylności Tomasza Pawłowskiego, dyrektora sklepu Leroy Merlin w Koninie. Nie mogę nie wspomnieć o ogromnej, profesjonalnej pracy wolontariackiej pracowników sklepu.
– Udało się nam zrealizować coś, o czym od dawna marzyliśmy – przyznał dyrektor SP6 Grzegorz Jankowiak. – „Pokój Wyciszeń” będzie pomocny w codziennej pracy dydaktyczno- wychowawczej, ale nie byłoby ro możliwe, gdyby nie pomoc ze strony marketu Leroy Merlin, który zapewnił materiały i wykonawstwo.
Tomasz Pawłowski, dyrektor sklepu Leroy Merlin w Koninie gratulując pomysłu i dążenia do celu, podziękował za indywidulane podejście do każdego ucznia.
– Wszystko robiliśmy totalnie z serca – przyznała jedna z wolontariuszek Fundacji Leroy Merlin. – Włożyliśmy w projekt dużo siebie.
– Od samego początku jak mi dane jest być odpowiedzialnym za oświatę, realizujemy w Koninie projekty „Szkoła naszych marzeń” – podkreślił Witold Nowak, wiceprezydent Konina. – Współpraca w trójkącie: uczeń, nauczyciel, rodzic jest podstawą, ale jeśli do tego trójkąta mamy szansę pozyskać przyjaciół takich jak Fundacja Leroy Merlin to serce się raduje. Potrzeba takich miejsc w każdej szkole. Życzę, żeby projekt, który zrealizowaliście przekonał wszystkich, że jest to szkoła marzeń.
W skali całego kraju wolontariusze Fundacji Leroy Merlin wyremontowali ponad 400 placówek publicznych, m.in.: domy dziecka, szkoły, przedszkola, szpitale, świetlice terapeutyczne. Budowali również ogrody z funkcją terapeutyczną i dydaktyczną, w dużej mierze ukierunkowaną na potrzeby dzieci.