W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Będą dwie nowe obwodnice Konina? „To podejście do klinczu komunikacyjnego, który jest w tej chwili”

2021-08-24 19:23:10
Marcin Szafrański
Napisz do autora
Będą dwie nowe obwodnice Konina? „To podejście do klinczu komunikacyjnego, który jest w tej chwili”

Miejscy urzędnicy przedstawili dzisiaj radnym podczas wspólnego posiedzenia Komisji Finansów i Infrastruktury zmiany w obowiązującym od 2010 roku studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta. Jakie są te główne założenia? Duże tereny wyznacza się pod OZE o mocy ponad 100 kilowatów, zakłada się też w przyszłości budowę zachodniej i wschodniej obwodnicy miasta.

– Trzy ważne rzeczy, które już nam ciążą od lat – mówił Mariusz Kaczmarczyk, kierownik Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego pytany przez radnego i szefa komisji finansów Marka Cieślaka, jakie zmiany są proponowane w nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.

Pierwsza kwestia to otwarcie Konina w dużym procencie na odnawiane źródła energii. – Są wyznaczone duże tereny w mieście przeznaczone pod OZE o mocy ponad 100 kilowatów. Tego wcześniej nie było – wyjaśniał Mariusz Kaczmarczyk. – Wcześniejsze studium z 2010 roku zakładało, że tylko w Pątnowie w jednym miejscu powstanie farma wiatrowa. W tej chwili staramy się stworzyć studium jako dokument dość elastyczny, to znaczy dopuszczamy wszelkie OZE bez przesądzania jak i mając świadomość, że może się zmienić otoczenie prawne. Różne rzeczy mogą się wydarzyć, na przykład wodór może być podniesiony jako OZE, czy jakiekolwiek inne technologie mogą się pojawić, o których dzisiaj nie wiemy. Wyznaczamy więc maksymalnie tyle terenów, ile to jest możliwe w Koninie, pod odnawialne źródła energii. Oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem terenów przemysłowych.

Ale na osiedlach zabudowy mieszkaniowej również. Gdyby na przykład spółdzielnie mieszkaniowe chciały montować panele fotowoltaiczne na dachach budynków wielorodzinnych, taka 100-kilowatowa granica nie byłaby przeszkodą w tego typu inwestycji. – Staramy się tego nie robić w dolinie rzeki Warty. Tam mamy Naturę 2000 w związku z tym w tym miejscu te panele ograniczamy – mówił Mariusz Kaczmarczyk.

Kolejny temat dotyczy parametrów, jeśli chodzi zabudowę przemysłową. – Poprzednie studium niestety w parametrach planistycznych wprowadzało, że tereny przemysłowe muszą mieć co najmniej 40 procent powierzchni biologicznie czynnej, co było dla takich terenów przemysłowych zabójcze – mówił kierownik. – Taki zapis faktycznie się prześlizgnął w 2009 roku. W tej wersji jest to zredukowane do takiego poziomu, żeby to było opłacalne ekonomiczne. Żeby inwestor, który chce budować fabrykę nie musiał połowy działki zazieleniać trawą, tylko mógł tę inwestycję tam faktycznie realizować.

W nowym studium zaproponowane jest też nowe rozwiązanie komunikacyjne dla miasta. – Stworzenia jakiegoś podejścia do tego klinczu komunikacyjnego, który jest w tej chwili – mówił Mariusz Kaczmarczyk.

Zakłada się, że ruch na kierunku Kramsk-Golina jest wyprowadzony nie ulicą Rumiankową (Nowy Dwór), ale po terenie gminy Golina. – Doprowadzony jest do drogi krajowej nr 92 i potem w dół doliną rzeki Warty, doprowadzany jest na wysokość oczyszczalni ścieków i tu ma być włączony w układ Trasy Bursztynowej jako przyszła dodatkowa przeprawa przez Wartę – mówił kierownik. Od strony wschodniej natomiast jest plan wyprowadzenia ruchu z węzła Kolska-Trasa Warszawska-Europejska w kierunku Grójca i dalej po terenie gminy Kramsk, by połączyć się z ulicą Sulańską. – Czyli kawałkami wzdłuż kanału, żeby gdzieś ominąć tereny zabudowy – dodał Mariusz Kaczmarczyk.

Będą dwie nowe obwodnice Konina? „To podejście do klinczu komunikacyjnego, który jest w tej chwili”
Będą dwie nowe obwodnice Konina? „To podejście do klinczu komunikacyjnego, który jest w tej chwili”
Będą dwie nowe obwodnice Konina? „To podejście do klinczu komunikacyjnego, który jest w tej chwili”



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Kopernik
Już dawno powinien być zrobiony tzw. Ring czyli obwodnica wokół Konina - kawałek już jest od strony południowej - odcinek autostrady A2 - teraz jeszcze należy wybudować kawałek od zachodu, kawałek od wschodu i od północy połączyć razem i będzie Ring wokoło Konina ;-)
ani widu, ani słychu
"dwie nowe"? Może ktoś wie gdzie są stare obwodnice i ile ich jest poza terenem miasta?
POmyleńcom w to graj
Pierdoły i fantazje dla lemingów. Perspektywa zamiany betonowej na asfaltową pustynię w oparach spalin. To ma służyć mieszkańcom?
mamy, mamy, many
Obwodnica Konina w Koninie? To nie będzie obwodnica tylko kolejna droga dla TIRów na terenie miasta. Kolejna inwestycja podnosząca komfort dla korzystających ze skrótu przez Konin i generująca jeszcze większy ruch samochodów ciężarowych. Kto ma w tym interes?
ANTONI
Zrobilista obwodnice do centrum handlowego przez centrum miasta i wyjazd na Posade niczym z Tokio na lotnisko ,to dajcie se juz spokój z tymi planami bo wstyd i zenada