W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Shootersss

Aktualności

Stan wyjątkowy w przychodniach rodzinnych! Porady tylko po konsultacji telefonicznej

2020-03-16 15:27:53
Anna Chadaj
Napisz do autora
Stan wyjątkowy w przychodniach rodzinnych! Porady tylko po konsultacji telefonicznej

Porady tylko po konsultacji telefonicznej, odroczenie szczepień, planowych badań diagnostycznych, planowych zabiegów, ograniczenie powszechnej dostępności do poradni, przyjmowanie pacjentów wyłącznie w środkach ochrony osobistej. - Stan zagrożenia epidemicznego dla kraju, to dla podstawowej opieki zdrowotnej stan wyjątkowy!!! Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się epidemii wprowadzamy ścisłe zalecenia dla POZ! Ograniczamy kontakty bezpośrednie oraz w miarę możliwości izolujemy osoby zdrowe od chorych - mówi Bożena Janicka, prezes Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia. Pismo w tej sprawie przesłane zostało do Ministra Zdrowia Łukasza Szumowskiego.

W związku z rosnącym zagrożeniem zakażenia koronawirusem Porozumienie Pracodawców Ochrony Zdrowia opracowało konkretne wytyczne dla placówek podstawowej opieki zdrowotnej.

Uwaga pacjenci:

- dla pacjentów chorych – tylko i wyłącznie kontakt telefoniczny – udzielanie tele-porad, udostępnianie e-recept, zabezpieczanie w e-ZLA;

- porada w poradni POZ tylko w szczególnych sytuacjach, tylko i wyłącznie po uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem - z ewentualnym rozdziałem czasowym pacjentów nie infekcyjnych od infekcyjnych;

- odroczenie wszystkich szczepień (również niemowląt ) o 2 tygodnie (profilaktykę dzieci i młodzieży już zawiesiliśmy);

- zawieszenie i odroczenie o 2 tygodnie innych świadczeń (np. zabiegów rehabilitacji medycznej);

-zalecanie pacjentom odroczenie o 2 tygodnie wszystkich niepilnych wizyt, zabiegów, badań diagnostycznych…;

- każdorazowo przypominanie pacjentom o stanie zagrożenia epidemicznego, konieczności pozostania w domu i unikania innych osób.

Uwaga personel:

- chcąc chronić i nadal leczyć naszych pacjentów, musimy chronić nasz personel i nas samych, dlatego zalecamy:

- pozostawanie pod telefonem, udostępnionym do publicznej wiadomości;

- ograniczenie dostępności do poradni, dla osób bez wcześniejszego uzgodnienia telefonicznego wizyty w placówce;

- udzielanie wszystkich porad i świadczeń w POZ tylko i wyłącznie w środkach ochrony osobistej (fartuch , maseczka, okulary);

- dezynfekcja - zgodnie ze zaleceniami…

Pismo do Ministra Zdrowia:

Pismo w tej sprawie PPOZ przesłało do wiadomości Ministra Zdrowia Łukasza Szumowskiego: „Panie Ministrze, chcąc chronić i nadal leczyć naszych pacjentów, musimy chronić nasz personel i nas samych! Dlatego jesteśmy dostępni telefonicznie, placówki nasze są dostępne dla pacjentów po uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem oraz dla pacjentów w zagrożeniu życia. Natomiast ograniczamy dostępności do poradni dla osób bez wcześniejszego uzgodnienia telefonicznego wizyty w placówce. Ponadto - udzielanie porad i świadczeń w POZ wymaga każdorazowo zabezpieczenia personelu w środki ochrony osobistej, gdyż jesteśmy na pierwszej linii zachorowań i każdorazowo możemy spodziewać się osób z kontaktu, zarażonej lub wręcz chorej”.