W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Jobs First

Aktualności

Streaming popularną rozrywką nie tylko dla graczy


(Materiał promocyjny)
2019-11-08 00:00:01

Streaming popularną rozrywką nie tylko dla graczy

Płyty CD z muzyką czy DVD z filmami są już w zasadzie przeszłością. Coraz częściej korzystamy z plików, które nie są przechowywane na dysku komputera, ale znajdują się w internecie. Sieć pozwala nam odtwarzać multimedia bez konieczności ich pobierania na swoje urządzenie – chodzi m.in. o streaming. Czym on jest i dlaczego cieszy się rosnącą popularnością?

Streaming, czyli co?

Pod pojęciem streamingu należy rozumieć wszelkie usługi, które umożliwiają użytkownikom słuchanie muzyki lub oglądanie wideo online, łącznie z telewizją. Nie trzeba wówczas pobierać plików na dysk komputera, ponieważ dostawca treści wysyła je do odbiorcy w postaci transmisji online. Przykładem zastosowania sieciowego streamingu są usługi świadczone przez znane serwisy: muzyczny Spotify oraz wideo - Netflix. Streaming jest dostępny w formie transmisji na żywo także w sferze social media, np. na Facebooku.

Gdy podłączamy kamerkę internetową do komputera czy urządzenia mobilnego i udostępniamy nagranie w czasie rzeczywistym w sieci, możemy mówić, że właśnie korzystamy ze streamingu.

Streaming w środowisku graczy

Programy i aplikacje mobilne służące do łatwiejszego streamowania, w pierwszej kolejności zyskały popularność w środowisku graczy i fanów szeroko rozumianego e-sportu. Streaming służył graczom do transmisji online swoich misji w najbardziej grywalnych produkcjach. Obecnie streaming rozprzestrzenił się również na inne dziedziny, a jego głównym medium pozostaje Twitch.

StreamElements prezentuje statystyki, które pokazują, że w drugim kwartale 2019 roku internauci spędzili aż 3,77 mld godzin na oglądaniu gry innych. Świadczy to o wysokiej popularności streamingu gier wideo.

Spośród tych 3,77 mld godzin poświęconych na streaming gier, około 72,2 proc. z nich, czyli 2,72 mld godzin spędzono przy tym na Twitchu. Serwis ten zdecydowanie wyprzedza inne narzędzia do streamingu gier online, takich jak:

l YouTube Live - 735,54 mln godzin - 19,5 proc. udziału rynkowego,

l Facebook Gaming - 197,76 mln godzin - 5,3 proc. udziału w rynku,

l Mixer - 112,290 mln godzin - 2,98 proc. udziału w rynku.

Za 75 proc. czasu spędzonego przez użytkowników w Twitchu na streamingu wideo odpowiada 5 tys. najpopularniejszych kanałów na tej platformie. Największym zainteresowaniem cieszą się transmisje online grania w takie gry jak:

l Fortnite - 300 421 343 godzin oglądania,

l League of Legends - 284 428 298 godzin oglądania,

l Grand Theft Auto V (GTA) - 217 612 160 godzin oglądania,

l Just Chatting - 180 954 397 godzin oglądania,

l Dota 2 - 119 138 393 godzin oglądania.

Twitch, którego właścicielem jest Amazon, zdecydowanie króluje wśród streamerów i widzów.

Streaming w przemyśle muzycznym

Oprócz gier online i e-sportu, streaming opanował również rynek muzyczny, jako zupełnie nowe medium. Przemysł muzyczny generuje sporą część swoich przychodów właśnie ze streamingu. Raport Stowarzyszenia Przemysłu Nagraniowego Ameryki wykazał, że 75 proc. wszystkich przychodów w branży pochodzi z usług streamingowych, jak Spotify i Apple Music (dane za 2018 rok). W 2017 roku RIAA informowało, że 65 proc. przychodów pochodziło wówczas z transmisji strumieniowej. Całkowity dochód ze strumieniowania muzyki wzrósł o 30 proc. w porównaniu rok do roku - 2017 i 2018. Osiągnął on w sumie wartość 7,4 mld dolarów.

Lawinowa rosnąca popularność wideo w sieci

Firma analityczna Digital TV Research szacuje, że do końca 2019 roku będzie 628 mln abonentów korzystających z wideo w sieci, a serwisy oferujące filmy i seriale w ramach streamingu sprzedadzą 119 mln nowych subskrypcji więcej niż w 2018 roku. Za pięć lat, czyli do 2024 roku, będziemy opłacać o połowę więcej subskrypcji niż w tym roku i aż o 86 proc. więcej niż w 2018 roku.

Do wzrostu popularności streamingu przyczynia się także rozwój szybkiego internetu, takiego jak internet światłowodowy UPC, który dostarczany jest do wielu polskich klientów między innymi przez firmę UPC.