W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Stary Browar

Aktualności


Streaming popularną rozrywką nie tylko dla graczy

2019-11-08 00:00:01
Streaming popularną rozrywką nie tylko dla graczy

Płyty CD z muzyką czy DVD z filmami są już w zasadzie przeszłością. Coraz częściej korzystamy z plików, które nie są przechowywane na dysku komputera, ale znajdują się w internecie. Sieć pozwala nam odtwarzać multimedia bez konieczności ich pobierania na swoje urządzenie – chodzi m.in. o streaming. Czym on jest i dlaczego cieszy się rosnącą popularnością?

Streaming, czyli co?

Pod pojęciem streamingu należy rozumieć wszelkie usługi, które umożliwiają użytkownikom słuchanie muzyki lub oglądanie wideo online, łącznie z telewizją. Nie trzeba wówczas pobierać plików na dysk komputera, ponieważ dostawca treści wysyła je do odbiorcy w postaci transmisji online. Przykładem zastosowania sieciowego streamingu są usługi świadczone przez znane serwisy: muzyczny Spotify oraz wideo - Netflix. Streaming jest dostępny w formie transmisji na żywo także w sferze social media, np. na Facebooku.

Gdy podłączamy kamerkę internetową do komputera czy urządzenia mobilnego i udostępniamy nagranie w czasie rzeczywistym w sieci, możemy mówić, że właśnie korzystamy ze streamingu.

Streaming w środowisku graczy

Programy i aplikacje mobilne służące do łatwiejszego streamowania, w pierwszej kolejności zyskały popularność w środowisku graczy i fanów szeroko rozumianego e-sportu. Streaming służył graczom do transmisji online swoich misji w najbardziej grywalnych produkcjach. Obecnie streaming rozprzestrzenił się również na inne dziedziny, a jego głównym medium pozostaje Twitch.

StreamElements prezentuje statystyki, które pokazują, że w drugim kwartale 2019 roku internauci spędzili aż 3,77 mld godzin na oglądaniu gry innych. Świadczy to o wysokiej popularności streamingu gier wideo.

Spośród tych 3,77 mld godzin poświęconych na streaming gier, około 72,2 proc. z nich, czyli 2,72 mld godzin spędzono przy tym na Twitchu. Serwis ten zdecydowanie wyprzedza inne narzędzia do streamingu gier online, takich jak:

l YouTube Live - 735,54 mln godzin - 19,5 proc. udziału rynkowego,

l Facebook Gaming - 197,76 mln godzin - 5,3 proc. udziału w rynku,

l Mixer - 112,290 mln godzin - 2,98 proc. udziału w rynku.

Za 75 proc. czasu spędzonego przez użytkowników w Twitchu na streamingu wideo odpowiada 5 tys. najpopularniejszych kanałów na tej platformie. Największym zainteresowaniem cieszą się transmisje online grania w takie gry jak:

l Fortnite - 300 421 343 godzin oglądania,

l League of Legends - 284 428 298 godzin oglądania,

l Grand Theft Auto V (GTA) - 217 612 160 godzin oglądania,

l Just Chatting - 180 954 397 godzin oglądania,

l Dota 2 - 119 138 393 godzin oglądania.

Twitch, którego właścicielem jest Amazon, zdecydowanie króluje wśród streamerów i widzów.

Streaming w przemyśle muzycznym

Oprócz gier online i e-sportu, streaming opanował również rynek muzyczny, jako zupełnie nowe medium. Przemysł muzyczny generuje sporą część swoich przychodów właśnie ze streamingu. Raport Stowarzyszenia Przemysłu Nagraniowego Ameryki wykazał, że 75 proc. wszystkich przychodów w branży pochodzi z usług streamingowych, jak Spotify i Apple Music (dane za 2018 rok). W 2017 roku RIAA informowało, że 65 proc. przychodów pochodziło wówczas z transmisji strumieniowej. Całkowity dochód ze strumieniowania muzyki wzrósł o 30 proc. w porównaniu rok do roku - 2017 i 2018. Osiągnął on w sumie wartość 7,4 mld dolarów.

Lawinowa rosnąca popularność wideo w sieci

Firma analityczna Digital TV Research szacuje, że do końca 2019 roku będzie 628 mln abonentów korzystających z wideo w sieci, a serwisy oferujące filmy i seriale w ramach streamingu sprzedadzą 119 mln nowych subskrypcji więcej niż w 2018 roku. Za pięć lat, czyli do 2024 roku, będziemy opłacać o połowę więcej subskrypcji niż w tym roku i aż o 86 proc. więcej niż w 2018 roku.

Do wzrostu popularności streamingu przyczynia się także rozwój szybkiego internetu, takiego jak internet światłowodowy UPC, który dostarczany jest do wielu polskich klientów między innymi przez firmę UPC.


Podziel się


Jesteśmy na: