W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 4 stycznia 24

Aktualności

Zwrot w Allegro? To nie takie trudne!


(Materiał promocyjny)
2019-11-02 08:50:00

Zwrot w Allegro? To nie takie trudne!

Nie podoba mi się, chcę to zwrócić!

Czy wy też tak macie? Zauważyłem ostatnio, że moimi ulubionymi sklepami internetowymi są… sklepy stacjonarne. Dlaczego? Ano dlatego, że można odebrać produkt w sklepie zamiast zamawiać przesyłkę, co ma dwie wielkie zalety. Po pierwsze, oszczędza się na kosztach wysyłki, bo taki odbiór jest zwykle darmowy. Chociaż niekoniecznie musi nam być do tego sklepu po drodze – jednak łatwiej o paczkomat, niż o sklep największej nawet sieci, a przecież można jeszcze zamówić kuriera prosto do domu. Do tego ceny w tych sklepach rzadko są konkurencyjne i zwykle wychodzi na to samo. Więc o ile nie ma akurat fajnej promocji, to znacznie ważniejsza dla mnie jest możliwość bezproblemowego zwrotu towaru. Każdy zakup dokonany on-line można zwrócić w ciągu 14 dni, ale odsyłanie paczki to sporo zachodu, a jeszcze trzeba za to zapłacić. A tak to przychodzisz do sklepu, oddajesz towar i mówisz „nie podoba mi się”. I sklep musi go przyjąć, bez szemrania, nie musisz nawet podawać przyczyny zwrotu. Szczególnie użyteczne jeśli kupiłaś np. buty. Dlatego sklepy internetowe coraz częściej oferują usługę darmowego zwrotu lub wymiany towaru. Drukujesz sobie odpowiednią etykietkę, zanosisz paczkę do paczkomatu albo dzwonisz po kuriera i na koszt sklepu towar wraca do sprzedawcy, a ty wkrótce cieszysz się odzyskaną kasą albo butami w innym rozmiarze. Ach, gdybyż to jeszcze działało w serwisach aukcyjnych. Ale zaraz, dzięki usłudze Zwroty Allegro oferowanej przez inPost to działa także na Allegro.

Zwrot zamówienia Allegro z inPost

Kiedy możesz skorzystać z tej usługi? Przede wszystkim musisz spełniać dwa warunki: musisz być zarejestrowanym użytkownikiem Allegro i przy zamówieniu musisz wybrać inPost Allegro jako opcję dostawy. Tak jak przy każdym zakupie on-line masz 14 dni na odstąpienie od umowy zakupu. Od momentu zgłoszenia odstąpienia od umowy inPost daje ci 14 dni na nadanie paczki.

Sama procedura jest banalnie prosta. W serwisie Allegro wchodzisz na swoje konto i w zakładce Kupione znajdujesz przedmiot, który chcesz zwrócić. Kliknąwszy w przycisk „Szczegóły” wybierasz opcję „Zwróć część lub całość zakupu”. Dalej musisz wypełnić formularz i kliknąć „Zgłoś zwrot sprzedającemu”. Zostaniesz poproszony o wybranie sposobu przesyłki i jeżeli twój zakup został dostarczony przez inPost Allegro, to oczywiście wybierasz tą formę. Wygenerowany zostanie kod zwrotu. Jeżeli zamawiałaś kilka przedmiotów zastanów się dobrze które z nich chcesz zwrócić, bo dostaniesz tylko jeden kod, więc jak pojutrze dojdziesz do wniosku, że druga i trzecia para butów też są za małe, to będziesz musiała je wysłać już na własny koszt. Więc wiesz, najpierw przymierz wszystkie. Na zwrot masz 14 dni, więc powinnaś zdążyć. Kod zwrotu dostaniesz SMS-em. Poinformuj od razu sprzedawcę, że chcesz zwrócić towar.

Teraz musisz tylko przygotować paczkę i zanieść ją do Punktu Obsługi Klienta lub do paczkomatu, jeżeli się do niego zmieści. Nie musisz znać adresu sklepu ani innych danych, wystarczy ci kod zwrotu, który dostałaś SMS-em.


Zwrot w Allegro? To nie takie trudne!
Zwrot w Allegro? To nie takie trudne!