W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar od 20.07.2021

Aktualności

Niesłusz odcięty od piątego osiedla? Nie będzie przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego

2019-03-06 16:49:44
Niesłusz odcięty od piątego osiedla? Nie będzie przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego

– Nie planuje się budowy przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego na ulicy Okólnej – informuje Piotr Korytkowski, prezydent Konina, mieszkańców, którzy pytają go, czy taka inwestycja planowana jest w związku z budową wiaduktu łączącego ulice Paderewskiego i Wyzwolenia.

Jak wiadomo, powstanie wiaduktu łączącego Paderewskiego i Wyzwolenia wiąże się z zamknięciem przejazdu kolejowego na ulicy Okólnej. – Korzystają z niego przede wszystkim dzieci, które idą do szkoły, osoby starsze a także inni na przystanek autobusowy do linii 50 i 51. Uniemożliwienie przejścia pieszym w tym miejscu wiąże się z odcięciem Niesłusza od V osiedla. Nie wyobrażam sobie, by dzieci z ciężkimi tornistrami czy osoby starsze z zakupami musiały iść dodatkowe ok. 2 km do nowego wiaduktu, o ile w ogóle będzie tam możliwość przejścia dla pieszych. Pragnę również przypomnieć, że nie ma autobusu, który jedzie z Niesłusza, a także Gosławic, na V osiedle, a liczba linii autobusowych do Niesłusza wymusza od mieszkańców dochodzenie na przystanki na Zakolu – to jedno z pytań do prezydenta Konina od mieszkańca, opublikowane na oficjalnej stronie miasta. Piotr Korytkowski wyjaśnia, że w ramach realizacji połączenia ul. Paderewskiego z Wyzwolenia nie planuje się budowy przejścia dla pieszych w miejscu przejazdu kolejowego na Okólnej. – Zmiana infrastruktury kolejowej i przystosowanie jej dla kolei dużych prędkości wymusza zamykanie przejazdów w pobliżu dworców i ograniczanie ich ilości do niezbędnego minimum – wyjaśnia prezydent Konina. – Wraz ze zwiększeniem prędkości pociągów bardzo wzrastają wymogi technologiczne dotyczące torowiska i sieci trakcyjnych. Docelowo nie powinno być żadnych skrzyżowań z drogami kołowymi w poziomie torów, a całość torowiska powinna być ogrodzona dla zachowania maksymalnego bezpieczeństwa jazdy. Projekt nowego wiaduktu wraz z połączeniem ul. I. Paderewskiego z ul. Wyzwolenia przewiduje schody, chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach inwestycji oraz wygodne dojście do nich wraz z drogami dojazdowymi a odległość między nowym wiaduktem a skrzyżowaniem ulic Przemysłowej i Okólnej będzie wynosić ok. 200 metrów.

Marcin Szafrański



Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Ja
Brak słów na tych Podmiotów co się wypowiadają bez sensu mowa nienawiści Kaczor się udzielił wam na maca żenada
Xx
Ludzie projekt wiaduktu to był już dużo wcześniej, co za bzdury piszecie, to nie wina obecnych rządzących tylko poprzedni taki przyjęli teraz jest czas realizacji.
konduktor
Jaka "kolej dużych prędkości"? Max na trasie W-wa P-ń to 160 km/h a przez Konin to 100! Przejazdy na Staromorzysławskiej i Rumiankowej się ostały. Tam wiaduktów nie budują!
xxxx
Co było pierwsze klej czy domy
Karol
Do wyborców PO. Sami jesteście sobie winni. Trzeba było myśleć wcześniej. :)


Jesteśmy na: