Finał kampanii odbył się w piątek, 27 października. Poprzedziły go dwudniowe warsztaty, podczas których uczniowie pod okiem wykwalifikowanych trenerów pracowali nad swoimi pomysłami. Pomysły biznesowe oceniane były przez czteroosobowe jury, w skład którego wchodzili: zastępca prezydenta ds. gospodarczych Paweł Adamów, a też przedstawiciele Instytutu Kreowania Przedsiębiorczości (Startup Academy), Izby Gospodarczej Wielkopolski Wschodniej i firmy Gracjan.
– Jury najwyżej oceniło pomysł pt. „Textonic”, który polega na stworzeniu innowacyjnego audiobooka, czyli aplikacji do zakupu spersonalizowanych książek, zaprezentowanego przez II Liceum Ogólnokształcące w Koninie. Drugie miejsce zajął Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych z pomysłem na firmę „Kinetic Charge” – to pomysł na stworzenie generatora kinetycznego, który umożliwiałby naładowanie urządzeń niezależnie od miejsca i trzecie miejsce przypadło zespołowi z III Liceum Ogólnokształcącego w Koninie za pomysł na firmę „Kwiat Wieku”, która polega na organizacji zajęć opiekuńczych, edukacyjnych i rekreacyjnych dla osób starszych – informuje Aneta Wanjas, rzecznik prezydenta Konina.
Zdobywcy I, II i III miejsca otrzymali vouchery do salonu Empik. Natomiast wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali upominki od Miasta Konina i firmy Gebhardt-Stahl. Finał zakończył się krótką prelekcją wygłoszoną przez przedstawiciela Instytutu Kreowania Przedsiębiorczości w Warszawie.
Łącznie w kampaniach uczestniczyło 108 uczniów konińskich szkół średnich. W ciągu dwóch lat Urząd Miejski zorganizował cztery takie przedsięwzięcia w ramach projektu „Generator miejskiej energii źródłem sukcesu Konina” finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 oraz z budżetu państwa.
opr. mar