W Koninie prowadzone były pomiary ruchu na odcinkach między skrzyżowaniami, na skrzyżowaniach ulic itp. – W większości przypadków pomiaru dokonujemy w sposób obejmujący pełne 24 godziny. Badania prowadzone są na najważniejszych ulicach miasta, w różnych punktach – wyjaśnia Grzegorz Pająk.
Nie jest żadną tajemnicą, że w naszym mieście duży ruch samochodów odbywa się na Rondzie Miast Partnerskich, czyli u zbiegu Trasy Bursztynowej, ulic Kleczewskiej i Poznańskiej. Kierowcy dobrze wiedzą, jak często i bardzo korkuje się odcinek Trasy Bursztynowej – jadąc od Starego Miasta w stronę Konina. Czy ruch na tym skrzyżowaniu jest największy w mieście? – Sumaryczna liczba pojazdów przejeżdżających przez Rondo Miast Partnerskich jest bardzo duża. Czy jest ona jednak obecnie największa, będziemy mogli stwierdzić dopiero po dokonaniu pomiarów na innych, również bardzo obciążonych ruchem skrzyżowaniach – mówi dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie.
Wiadomo też, że od dawna mówi się o zmianach na tym rondzie, by upłynnić ruch. W 2024 roku opracowano analizę możliwości zmiany typu skrzyżowania ulic: Poznańska-Trasa Bursztynowa-Kleczewska. – Wynika z niej, że możliwe są rozwiązania, np. budowa sygnalizacji świetlnej, które mogą poprawić obecne warunki ruchu. Jednak w celu osiągnięcia optymalnego rozwiązania konieczne jest wykonanie dodatkowych opracowań – dodaje Grzegorz Pająk. – W związku z powyższym dalsze prace nad poprawą warunków ruchu będą kontynuowane na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Na przygotowanie tej dokumentacji muszą zostać zabezpieczone środki finansowe. Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie realizacji zadania pn. „Nowy przebieg drogi krajowej nr 25 w Koninie” w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast.