W ramach konkursu grantowego „Na dobry początek” XIV edycja 2021 Fundacji BGK zostały pozyskane środki finansowe na kwotę 14718, 66 zł. przeznaczone na pomoce dydaktyczne oraz zajęcia dodatkowe z robotyki. Dzięki temu, dzieci z oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Krzymowie biorą udział w terminie od 03.01.2022r. do 10.06.2022r. w zajęciach dodatkowych „Manipuluję, koduję, programuję”. Dzieci miały możliwość działania z takimi urządzeniami jak: robot Bee- Bot, Blue- Bot, Botley, Photon, mRanger, klocki Robo Robo, Genibot, Makeblock- mtiny Coding, tablet z aplikacjami sterującymi roboty. Początkowo przedszkolaki zapoznawały się z tajnikami programowania. Pierwszym etapem nauki były zajęcia wprowadzające do programowania i kodowania np.: Sudoku, Labirynty, Memory, zabawy z matą do kodowania i kolorowymi kubeczkami. Drugim etapem były zajęcia z budowania robotów z klocków i ich programowanie. W trakcie realizacji projektu, we współpracy z Rodzicami odbyła się realizacja takich wydarzeń jak: „Zaprogramuj zdrowie”, „Marzę, myślę, konstruuję”, „Rysuję, maluję, koduję”. Za aktywny udział w tych projektach dzieci zostały nagrodzone.
W zajęciach z robotyki brał udział absolwent naszej szkoły Pan Sebastain Mrowicki, który ukończył studia o kierunku Mechanika i Budowa Maszyn na Politechnice Poznańskiej. Swoją obecnością zaszczycili nas również Wójt Gminy Krzymów Pani Danuta Mazur oraz Pan Jacek Popielarz Kierownik Referatu Oświaty i Spraw Komunalnych Urzędu Gminy w Krzymowie.
Zajęcia
prowadzone są przez wychowawców grup: p. Anetę Jóźwiak, p.
Milenę Szczepańską, p. Dominikę Drapałę, którzy w ramach
pozyskanych środków wzięli udział w szkoleniach rozwijających
ich kompetencje tym zakresie. Inicjatorem grantu była p. Renata
Pocztowska- nauczyciel oddziału przedszkolnego.
Zajęcia
z robotyki sprzyjają rozwojowi zdolności manualnych i wyobraźni
przestrzennej. Trenują skupienie i strategiczne myślenie oraz
planowanie działań w czasie. Wspierają zarówno myślenie ścisłe,
logiczne, jak i twórcze. Oprócz tego zajęcia są okazją do
podnoszenia kompetencji społecznych – uczą pracy w grupie i
konstruktywnego rozwiązywania problemów.