W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Konin

Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

2021-02-17 08:52:41
Radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji jednostki budżetowej

Na najbliższej sesji (24 lutego) konińscy radni zajmą się uchwałą w sprawie likwidacji Zakładu Obsługi Urzędu Miejskiego w Koninie, który zatrudnia 67 osób. Zgodnie z projektem uchwały, ma przestać istnieć 30 czerwca 2021 roku. Zadanie sprzątania budynków magistratu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz.

Zgodnie z projektem uchwały, jeśli wejdzie ona w życie, likwidacja ZOUM rozpocznie się 1 kwietnia i zakończy 30 czerwca 2021. Mienie zakładu, po zakończeniu jego działalności statutowej, przejmie Urząd Miejski w Koninie.

Jak czytamy w uzasadnieniu, ta jednostka budżetowa odpowiedzialna jest za administracyjno-gospodarczą obsługę Urzędu Miejskiego w Koninie. – Na koszty funkcjonowania zakładu, które wynoszą około 7,2 mln zł, w blisko 50 proc. składają się koszty osobowe. Trudna sytuacja budżetowa wymaga racjonalizacji działania wszystkich jednostek organizacyjnych miasta w celu zmniejszania wydatków – czytamy w uzasadnieniu podpisanym przez prezydenta Piotra Korytkowskiego. – Analiza zadań i struktury zakładu w zestawieniu z kosztami jego działalności wskazuje na możliwość zastosowania bardziej efektywnych rozwiązań organizacyjnych, które funkcjonują w większości miast na prawach powiatu.

Zadania likwidowanej jednostki ma przejąć Wydział Obsługi Urzędu Miejskiego. ZOUM zatrudnia 67 osób. – W 2021 roku 10 pracowników zakładu skorzysta ze swoich uprawnień emerytalnych. Nie przewiduje się zatrudnienia w ich miejsce nowych osób. Zadanie sprzątania budynków urzędu, które wykonuje obecnie 31 osób, zlecone zostanie na zewnątrz. Likwidacja jednostki i przejęcie zadań przez urząd spowoduje zatem znaczne zmniejszenie zatrudnienia – do 15 osób i co za tym idzie wydatków generowanych dotychczas przez zakład. Przyczyni się to do poprawy sytuacji budżetowej miasta – uzasadnia prezydent Konina.

Marcin Szafrański

Śledź nas na

Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





zauważył
Konińska TĘCZOWA koalicja CZERWONEJ ZARAZY PO- SLD- Nowoczesna w Radzie Miasta czyści sobie przedpole do zatrudnienia swojej Firmy z zewnątrz , nie ważny jest los zwolnionych ważne żeby kasa się zgadzała , Świebodzin już nie wystarcza trzeba teren poszerzać . Jest jeszcze co czyścić w Koninie - MZK z Nowoczesnej .
polak
PO i Nowoczesna są gorsi od PiS.
anna
"Trudna sytuacja budżetowa wymaga racjonalizacji działania wszystkich jednostek organizacyjnych miasta w celu zmniejszania wydatków – czytamy w uzasadnieniu podpisanym przez prezydenta Piotra Korytkowskiego." ciekawe a może tak mniej pieniędzy lub wcale na Koniński Budżet Obywatelski ,na podwyżki dla nauczycieli w końcu kryzys jak zmniejszamy wydatki to wszyscy obywatele obejdą się nowymi pomysłami na nowe place zabaw w tym roku
milano
ciekawe kto będzie w nowym wydziale? na pewno kolega z koalicji który już jest dyrektorem tego zakładu oraz jego przyboczny kierowniczek który po trupach do celu dążył do tego aby być na piedestale
Czy firma kumpla już naznaczona??????????
POwinno być tak że taki przetarg POwinni przeprowadzać radni opozycji przy włączonych kamerach. Wtedy uwierzę że firma jest wybrana uczciwie.