W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Browar 06.05.2025 - 31.07.25

Aktualności

Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”

2023-03-16 14:52:41
Andrzej Tyczyno
Napisz do autora
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”

Klasy ósme Szkoły Podstawowej w Kowalach Pańskich Kolonia udały się do obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. Celem było zapoznanie uczniów z tragedią holokaustu i pokazanie do czego może prowadzić nienawiść do drugiego człowieka.

Jednodniowa bezpłatna wycieczka do obozu koncentracyjnego klas VIIIa i VIIIb Szkoły Podstawowej w Kowalach Pańskich Kolonia, zorganizowany został przez Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście w Miejscu Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau. Uczniowie udali się tam pod opieką nauczycielek Beaty Gibasiewicz, Ewy Sobolewskiej i Jolanty Kołaty. Celem było poznanie holokaustu na tle wydarzeń II wojny światowej i okupacji w Polsce oraz oddanie czci i pamięci ofiarom tej największej w dziejach świata zbrodniczej machiny.

Zwiedzanie rozpoczęło się od bloku nr 11 nazywanym Blokiem Śmierci, w którym znajduje się m.in. cela głodowa, w której przebywał franciszkanin Maksymilian Kolbe. Następnie przeszli dziedzińcem obok ściany straceń. Odwiedzili blok 27-Szoa, gdzie znajduje się ekspozycja poświęcona m.in. życiu Żydów przed wojną, ideologii niemieckich nazistów oraz zagładzie Żydów. Weszli także do bloku nr 5, gdzie znajdują się przedmioty odebrane pomordowanym.

Na koniec zwiedzania tej części uczniowie przeszli komorą gazową i krematorium nr 1. Dalsza część pobytu odbyła się w Auschwitz II Birkenau, gdzie zwiedzili baraki więźniarskie, rampę wyładowczą, ruiny komór gazowych i krematoriów II lub III.

Kolejną częścią pobytu studyjnego były zajęcia edukacyjne przeprowadzone w Centrum Edukacyjnym ,,Stary Teatr”. Warsztat opierał się na aktywnej pracy uczniów z użyciem relacji świadków, zdjęć i dokumentów uzupełnionych przez teksty źródłowe. Uczniowie naszej szkoły wybrali temat ,,Los dzieci w KL Auschwitz”.

Uczniowie uznali, że wycieczka nie należała do przyjemnych doświadczeń. Była jednak jednym z tych, które warto zapamiętać. Twierdzą, że na całe życie zapamiętają hasła: ,,Auschwitz nie spadło z nieba”, „To się wydarzyło, a zatem znowu może się wydarzyć”. Ich zdaniem to najważniejsza lekcja, którą wynieśli z Auschwitz-Birkenau.
GOLD BRUK
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”
Lekcja wyniesiona z Auschwitz-Birkenau. „To się może znowu wydarzyć”



Komentarze

Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:





Obiecanki cacanki
Czy karawana propagandowa rzadu robi coś dobrego dla nas czy jadą z planami narzuconymi z góry?
Mamy się przyzwyczajać i oswajać z ta myślą
Przyzwyczajają nas do „ zielonego komunizmu „ ,który przez najbliższe lata przyniesie dla nas wszystkich znaczące i niekorzystne zmiany ,czeka nas szalona dekarbonizacja i obowiązkowa renowacja energetyczna budynków na ogromna skalę.Na początek do 2030 roku gruntowna renowacje ma dotyczyć 15% budynków,na swój własny koszt bez jakichkolwiek dodatków czy zwrotu kosztów,potem przyjdzie kolej na pozostałą resztę.Do egzekwowania przepisów mają być wyznacz osoby tzw.anioły renowacji (coś na wzór komorników czy milicji obywatelskiej),dla każdego kto nie wywiąże się z przepisów będą „ niespodzianki” czyli kary pieniężne.
Teoria manipulacji społecznej - Noam Chomski
1)rozpraszaj uwagę -odwrócenie uwagi od istotnych spraw i zmian dokonywanych przez polityczne i ekonomiczne elity……..2) wygeneruj problem i zaproponuj rozwiązanie……( plandemia i lekarstwo” szczepionka „ itp….3)zmiany wprowadzaj stopniowo…….( zielony ład - obiecanki cacanki a karawana jedzie dalej i robi swoje) ……4) odraczaj zmiany……….społeczeństwo ma tendencje do naiwnej wiary ,” że wszystko będzie dobrze” i żebyście może uda się uniknąć poświęcenia.Taka strategia daje więcej czasu na oswojenie się ze świadomością zmiany.A także ,kiedy przyjdzie czas wcielić ją w życie ,na przyjęcie jej w postawie rezygnacji.5) Mów jak do dziecka ………6) skup się na emocjach ,a nie na racjonalności ……7) utrzymuj ludzi w ignorancji………8) promuj przeciętność …….9) wzmacniaj w ludziach poczucie winy……….10) poznaj ludzi lepiej niż oni są w stanie poznać siebie………aby mieć większa kontrole nad jednostkami ,niż one same nad sobą…………Cała ta teoria manipulacji może ładnie się wpisać w cała „ pandemię „ wojenkę ,zielony komunizm czy tzw zielony ład- reset powoli się dokonuje przez gotowanie żaby.
Drukują informacje dla ciemnoty
Obcojęzyczny polski rząd się przeliczył ,sądzą ,że tkwią w czasach ,gdzie jedynym środkiem przekazu była prywatna telewizja publiczna i radio,gdzie informacje były przekazywane tak ,aby krztałtowały poglądy według widzimisie parti rządzącej.Ciemnote można było wychować i krztałtować,czasy się zmieniły i napływu informacji nie da się zatrzymać,choć próbuje się cenzurować,stosować chwyty typu „ dezinformacja „ ,onuca i inne tego typ metody.
……..
Rosja nie jest dla Polski żadnym zagrożeniem.Takie bzdury wmawia Wam polskojęzyczny ,zdradziecki reżim,poprzez swoją tube propagandową.Jeśli dojdzie do otwartego konfliktu Polko Rosyjskiego ,to będzie to wyłącznie wina polskojęzycznego reżimu z Warszawy.Gdyby w Polsce rządzili Polacy ,mielibyśmy z Rosją i innymi sąsiadami przyjazne stosunki i robili biznes korzystny dla obu stron.